Gå til innhold

KOMMENTAR: Litt ros, men mest ris til Google

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjempe bra! De har prøvd i årevis å dytte søppelet på oss, og endelig så gir de opp etter å ha failet massivt. Flott jobbet Google! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Google skal ha honnør for å fortelle om personvern-bristen

Honnør for åpenhet? De skal ha nøyaktig det motsatte, pepper for å holde godt tett og ikke fortelle noen om det. Ja inntil en avis avslørte det hele og de ikke hadde noe annet valg da..

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at g+ forsvinner. Det var jo en periode der man trykket på feil knapp, så hadde man en brukerkonto ferdig satt opp uten å en gang ha samtykket til noe som helst. Bare en liten tur på youtube og man forvillet seg nedni kommentarfeltet under videoer, fikk man en ny konto på kjøpet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg er glad for at g+ forsvinner. Det var jo en periode der man trykket på feil knapp, så hadde man en brukerkonto ferdig satt opp uten å en gang ha samtykket til noe som helst. Bare en liten tur på youtube og man forvillet seg nedni kommentarfeltet under videoer, fikk man en ny konto på kjøpet!

Jepp, akkurat det skjedde med meg! De la til og med til alle vennene mine som var der fra før og begynte automatisk å poste youtube videoer jeg hadde liggende i strømmen min (noen av dem flere år gamle på tidspunktet). Det var dråpen som fikk begeret til å renne over, og etter det har jeg boikottet alt av google tjenester så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg savner G+ allerede.

Hvordan det gikk sport i å hate noe som man ikke trengte å bruke, er et mysterium.

Full kontroll over synlighet (da unntatt nevnte bug), full kontroll over hvem som skal kunne se det du poster, full kontroll til å velge hva du vil se, full kontroll til å blokke troll, ingen reklame, mulighet til å være anonym, web UI og mobil apper... innebygd oversetter for å lese poster på all verdens språk. Listen over gode ting er lang.

Jeg driver en Community der med nesten 10.000 medlemmer, fokusert på koding i Delphi. Høyt fokus, godt miljø og god aktivitet.

https://plus.google.com/u/0/communities/103113685381486591754

Jeg har også delt rundt 4-8 poster daglig i flere år utenfor denne gruppen, så det er mye som går med i dragsuget.

https://plus.google.com/+LarsFosdal

Triste greier. At det var en breach, kan jeg leve med. At Google valgte å dysse det ned, stiller jeg spørsmål ved. Det var ikke bra. Det at Google velger å stenge hva jeg mener har vært det eneste brukbare sosiale mediet de siste fem årene, gjør meg adskillig mer forbannet.

Så... da er det ut på leit da - for å finne en erstatning.

Kikker for tiden på MeWe: mewe.com/i/lars.fosdal

Mange likhetstrekk med G+, rent funksjonellt, men langt fra G+.

Lenke til kommentar

Jeg savner G+ allerede.

Hvordan det gikk sport i å hate noe som man ikke trengte å bruke, er et mysterium.

Full kontroll over synlighet (da unntatt nevnte bug), full kontroll over hvem som skal kunne se det du poster, full kontroll til å velge hva du vil se, full kontroll til å blokke troll, ingen reklame, mulighet til å være anonym, web UI og mobil apper... innebygd oversetter for å lese poster på all verdens språk. Listen over gode ting er lang.

Jeg driver en Community der med nesten 10.000 medlemmer, fokusert på koding i Delphi. Høyt fokus, godt miljø og god aktivitet.

https://plus.google.com/u/0/communities/103113685381486591754

Jeg har også delt rundt 4-8 poster daglig i flere år utenfor denne gruppen, så det er mye som går med i dragsuget.

https://plus.google.com/+LarsFosdal

Triste greier. At det var en breach, kan jeg leve med. At Google valgte å dysse det ned, stiller jeg spørsmål ved. Det var ikke bra. Det at Google velger å stenge hva jeg mener har vært det eneste brukbare sosiale mediet de siste fem årene, gjør meg adskillig mer forbannet.

Så... da er det ut på leit da - for å finne en erstatning.

Kikker for tiden på MeWe: mewe.com/i/lars.fosdal

Mange likhetstrekk med G+, rent funksjonellt, men langt fra G+.

For min del var prinsippet å slippe å bli lurt/tvunget inn i et sosialt medie uten min aksept. Et sted der jeg ikke ønsket å ha en profil. Realiteten for meg med G+ var at jeg kunne trykke på feil link og vips var jeg bruker med egen feed og venner jeg ikke hadde lagt til aktivt selv. På det verste slettet jeg den påtvingte G+ brukeren 4-5 ganger per måned.

Jeg forlot facebook også. Men det gjorde jeg kun én gang og har ikke blitt mast på eller forsøkt lurt inn i igjen.

Valget er ikke hvilken sosial plattform man vil delta i, men fritt å kunne velge å slippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...