Lunac8 Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Har en oppgave her, to // er en komentar og hva oppgaven spør om. Jeg har sett at mange har lagt ut den samme oppfaven to ganger. Men vil helst prøve og bruke løkker i en array. Noe jeg ikke helt kjønner hvordan jeg kan gjøre det. Noen av oppgavene har jeg løst // En array var array = ['3', '5', '9', '10', '16', '21', '24', '32']; function oppstart() { // Henter elementet av id utskrift. var p = document.getElementById("utskrift"); // Setter inn br for og få lufte mellom de foskjelige funksjonene // Skriver ut arrayen p.innerHTML = array + "<br />"; // Skriver ut arrayen baklengs array.reverse(); p.innerHTML += array + "<br />"; // Skrive ut annethvert talll i arrayen // Skriv ut de tallene som er mindre enn 10 i arrayen // Skriv ut alle partal i arrayen // Finn summen av arrayen // Finn antall elementer i arrayen // Finn gjennomsnittet av arrayen // finne summen av partall i arrayen // Finn minste element p.innerHTML + array + "<br /"; console.log(Math.min(...array)); // Finne ut om en liste inneholder en bestemt verdi // Finn ut hvor mange forekomster det er av ene bestemt verdi } Endret 9. oktober 2018 av Lunac8 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/JavaScript/Building_blocks/Looping_code Lær deg en basic for loop først, denne kunnskapen kan gjenbrukes i mange programmeringsspråk. I javascript har du også en array.forEach som er mer "convenient" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå