Parkettmønster Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hei folkens! Er igang med nytt bilkjøp, og er litt i beit etter deres meninger/erfaringer. Det står rett og slett mellom, som overskriften diskré avslører, v90 og v60. Jeg synes personlig at V90 byr på litt mer luksus, ser hakket bedre ut fra utsiden, men samtidig så får jeg mer for samme sum hvis jeg kjøper en V60 med mer utstyr. Budsjettet ligger på rundt 600.000,- Hva mener dere? Setter pris på tips og råd fra dere. Kan i en bisetning nevne at jeg ikke har nevneverdig mye peiling på bil, men jeg har prøvekjørt begge og satt meg inn i hva de to byr på. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Er det dagens generasjon V60/V90 du ser på? I så fall ser jeg ikke helt hvordan 90-serien byr på "mer luksus". De er jo nær sagt identiske i utstyr og interiør - det er stort sett bare plassen som skiller dem. Jeg har ikke kjørt nye V60, men basert på erfaringer generelt med Volvo hadde jeg heller gått for V60 enn V90 om ikke den ekstra baksete- og bagasjeplassen er kritisk. Den ser litt bedre ut (min mening, tydeligvis ikke din, hehe), den kjører helt sikkert litt bedre (siden den er litt mer kompakt og noe lettere), du får som du selv sier litt mer utstyr for pengene og du kan velge mellom to hybrid-drivlinjer (dersom det er et tema). Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Er det dagens generasjon V60/V90 du ser på? I så fall ser jeg ikke helt hvordan 90-serien byr på "mer luksus". De er jo nær sagt identiske i utstyr og interiør - det er stort sett bare plassen som skiller dem. Jeg har ikke kjørt nye V60, men basert på erfaringer generelt med Volvo hadde jeg heller gått for V60 enn V90 om ikke den ekstra baksete- og bagasjeplassen er kritisk. Den ser litt bedre ut (min mening, tydeligvis ikke din, hehe), den kjører helt sikkert litt bedre (siden den er litt mer kompakt og noe lettere), du får som du selv sier litt mer utstyr for pengene og du kan velge mellom to hybrid-drivlinjer (dersom det er et tema). Er rimelig sikker på at den nye v60 ikke har kommet på markedet enda, er ihvertfall bare det "gamle designet" tilgjengelig på finn.no. Mulig det er derfor TS refererer til mer luksus på v90 etc. Jeg personlig liker den gamle looken til v60, og hadde valgt den lett over det nye v90/v60 designet. Tenker da på dette designet: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128417567 Endret 9. oktober 2018 av fiskerdigg123 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Hvis det er utseendet det går på så ville jeg også vurdert en S60 (Men det blir jo en langt lavere prisklasse og en mindre bil da) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129469008 Men syntes personlig det nye V90 designet er veldig pent, men det er jo alltids en personlig mening. Endret 9. oktober 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå