Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex alle dagene før EL også på EL dagen. Det er fremdeles for tidlig å teste.

Er det for tidlig å få symptomer? redd jeg bare er på symptom jakt. 

Hadde EL for 9 dager siden. Er innimellom småkvalm, hodepine, oppblåst og luft i magen, stikking og ubehag i høyre og venstre (lysk??) og mensmurring hver dag ( pleier ikke ha dette før mensen ) 

noen som har opplevd lignende før? 

Er helt ny på dette så beklager om spørsmål er dumme. 

Anonymous poster hash: 6c219...ec6

.

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er helt ny på dette så beklager om spørsmål er dumme. 

Hei, nå har jeg ikke peiling på graviditet, så skal ikke uttale meg om det.

Men jeg ønsker å uttrykke følgende: INGEN spørsmål er dumme. Spør i vei.  :w00t:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Der er mulig å føle symptomer så tidlig, men det er ikke vanlig. Noen merker det veldig tidlig, andre går hele svangerskapet uten ubehag og hvert svangerskap er forskjellig.

I utgangspunktet ville jeg sagt at det sikreste tegnet er uteblitt menstruasjon såsant du er regelmessig men så er det litt viktig å huske på at dere kvinner ofte blir svært følelsesladet rundt dette så for mange er det nok en fordel å teste seg tidlig for å prøve å unngå å sitte med "what if" tanker i ettertid.

Såvidt jeg kjenner til er du nå isåfall kommet til det stadie hvor en test kan plukke det opp, men den vil muligens ikke gi veldig pålitelige resultater enda så avhengig av hvordan du tror du vil reagere på en evt graviditet så er det kanskje en fordel om du og partneren spleiser på noen tester og ser hva de viser. Så få du gjerne iallefall peace of mind - i det minste til menstruasjonen i verste fall uteblir.

Det går ut over både far og barn når en kvinne bestemmer seg å bli alenemor så det er verdt å være tidlig ute om man er av den følelsesmessige typen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar til dere som svarer serriøst. Jeg skal ta en test men føler meg veldig gravid egentlig..... Er veldig usikker for har følt det slik før, men har mye smerter og symptomer som tilsier at jeg er det.. Mensen er veldig uregelmessig... fikk positiv el-test og el-slim rundt EL , derfor jeg vet når jeg hadde den.

Lenke til kommentar

Jeg vil understreke at flertall her er litt viktig - det holder ikke med én test. De er ikke så veldig pålitelige, men tar du flere så får du en besre indikasjon. Mener å huske at du får kjøpt pakker med flere oppi så det blir billigere og "in my day" så var det iallefall gentlemanly ( :p ) å spandere både tester, angrepiller og aborter. Det er jo ofte til hans fordel ;)

Husk også at det vanligvis ikke er SÅ lett å bli gravid som det fremstilles. De fleste prøver mange ganger med mindre han har veldig motivert sperm sånn som meg :p

Jeg har gjort ei dame gravid med p-piller, ei på p-sprøyter og ungene ble unnfanget på første forsøk hver gang. Jeg innbiller meg at jeg har en navy-seal type treningssenter i ballene mine eller noe slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil understreke at flertall her er litt viktig - det holder ikke med én test. De er ikke så veldig pålitelige, men tar du flere så får du en besre indikasjon. Mener å huske at du får kjøpt pakker med flere oppi så det blir billigere og "in my day" så var det iallefall gentlemanly ( :p ) å spandere både tester, angrepiller og aborter. Det er jo ofte til hans fordel ;)

Husk også at det vanligvis ikke er SÅ lett å bli gravid som det fremstilles. De fleste prøver mange ganger med mindre han har veldig motivert sperm sånn som meg :p

Jeg har gjort ei dame gravid med p-piller, ei på p-sprøyter og ungene ble unnfanget på første forsøk hver gang. Jeg innbiller meg at jeg har en navy-seal type treningssenter i ballene mine eller noe slikt.

Tusentakk for at du tar deg tid til å svare! :) :)

Har bestilt en pakke med 10 tester nå så venter på dem i posten!!!

Lenke til kommentar

De fleste forskere sier at du trolig ikke vil merke noe før det har gått minst 3 uker (Noen kan jo gå månder), men om man går på ett mammaforum for de som prøver å bli gravid vil man derimot finne hundrevis av tråder av personer som forteller at de følte noe allered etter 2-3 dager.. Og var sikker på at de har blitt gravid og derreter fått posetiv test i etterkant... Det de forumene forteller lite om er kanskje de tusener som også følte det samme men fikk negativ test i etterkant og ikke postet en tråd...

Det er av naturlige årsaker vanskelig å gjøre kliniske forsøk på folk som akkurat har blitt gravide, så det finnes ingen god forskning på hvor tidlig en kvinne kan føle graviditeten..

Men rent praktisk kan det ta knappe 30 minutter for en sædcelle å svømme frem til målet, men må vente minst 7 timer før den får adgang, og det tar da ca 24 timer for sædcellen og gjøre sitt med egget.

Så om alt er på stell kan det ta så lite så 2 døgn før det skjer noe fysisk i kroppen din.. Men som regel vil man ikke merke noe før ute i 3 uke...

Grunnen at jeg vet dette: Jeg og samboeren prøver selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...