DrDoogie Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Leter litt etter _korrekt_ informasjon om kryptering paa nettet, finner veldig mye a la: *Vi er best, best, og bestest of them all *Unbreakable bullshit *Bugs i PGP Saa hva er det beste man kan velge av krypteringsprogrammer? Og hvilke trade-off er det man gjoer( med hensyn paa plass ), naar man f.eks. velger aa kryptere sin 40Gb samling av Indremisjons-salmer? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har du 40GB med indremisjonssalmer på disken din så har du større problem enn krypto.... Neida, litt meir alvorleg. Det er mogleg du har vore inne her, men det er iallfall ei samling lenkar til både uavhengig og meir kommersiell informasjon om krypto. http://world.std.com/~franl/crypto.html Men det var kanskje meir i retning av gode program du sikta? I så fall kan eg ikkje hjelpe deg. Men eg har inntrykk av at PGP i ein eller annan form er godt anerkjent og ein del brukt(sjølv om det sikkert har hol) Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Studer litt nedenfor så kan du skrive din egen kryptering. http://www.orst.edu/dept/honors/makmur/ Siden demonstrerer bare nøkler opp til 27 på et tegn, med RSA bør man bruke nøkler i størrelsesorden 10^100 for å være sikker. RSA ligger forresten til grunn for bla. PGP, så algoritmen som beskrives her er mye brukt, selv om eksempelet virker litt banalt. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hvorfor ikke bruke krypterings funksjonen som ligger i windows? Funker feht den Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 18:48, DeejPhant skrev:Hvorfor ikke bruke krypterings funksjonen som ligger i windows? Funker feht den Fordi: * Det er MS * Den er kun i 2000/XP * Filene kan ikke utveksles, fordi at krypteringen er koblet til brukerkontoen på den lokale pc'en (eller tar jeg feil?) Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 18:54, borre skrev: Quote: On 2002-03-04 18:48, DeejPhant skrev: Hvorfor ikke bruke krypterings funksjonen som ligger i windows? Funker feht den Fordi: * Det er MS * Den er kun i 2000/XP * Filene kan ikke utveksles, fordi at krypteringen er koblet til brukerkontoen på den lokale pc'en (eller tar jeg feil?) Du tar nok feil... men det er masse styr med å få koblet krypteringen opp mot flere brukere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå