Vox_populi Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Tror det muligens kan være en dårlig druekosentrat, Nei, det er ikke mulig! Lenke til kommentar
haxtorita Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Ble kontaktet av en som selger vinkosentrater. Han sa det var mye klager på europris sin vin etter i sommer. Hans tanke var at det muligens hadde vært for varmt på lageret der gjær osv er blitt oppbevart i danmark før det kom til norge. Så blir og klage imorgen. Nei, det er ikke mulig! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Gjær kan bli ødelagt, men ikke fruktkonsentratet, som var det du nevnte. Og du har jo prøvd med ny gjær (forhåpentlig ikke fra Europris!).Konklusjon: Ingen grunn til å tro annet enn at det hele skyldtes at du ikke fulgte oppskrifta. 1 Lenke til kommentar
haxtorita Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Gjær kan bli ødelagt, men ikke fruktkonsentratet, som var det du nevnte. Og du har jo prøvd med ny gjær (forhåpentlig ikke fra Europris!). Konklusjon: Ingen grunn til å tro annet enn at det hele skyldtes at du ikke fulgte oppskrifta. De har hatt mye klager på gjæren så tror nok ikke det var at jeg tømte 2liter fruktkosentrat mer oppi 1dagen istedefor og ta de 2siste 4dager etter. Men heldigvis løste dette seg. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 De har hatt mye klager på gjæren så tror nok ikke det var at jeg tømte 2liter fruktkosentrat mer oppi 1dagen istedefor og ta de 2siste 4dager etter. Ja vel, så det er gjæra som er den skyldige, ikke "drue"konsentratet, son du kalte det. Greit! Men hvorfor spurte du egentlig, når du sitter på alle svar selv? Husk,vi andre har bare fusket litt med vinlegging i noen få tiår. Lenke til kommentar
haxtorita Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Ja vel, så det er gjæra som er den skyldige, ikke "drue"konsentratet, son du kalte det. Greit! Men hvorfor spurte du egentlig, når du sitter på alle svar selv? Husk,vi andre har bare fusket litt med vinlegging i noen få tiår. Har ikke " sittet " på alle svarene, det tok en ganske god ringerunde for og få svarene. Europris selv ga nummer til de som lager konsentratet, fikk diverse råd om hva jeg skulle prøve. Fikk og da vite at jeg ikke var den første med problemet, så kan muligens ha noe med den varme sommeren vi hadde, etter som jeg forstod var lageret i Danmark, mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå