adale Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg la merke til at når jeg forsøkte å åpne en spesiell web-side, gikk CPU % opp i 100% og jeg kinne heller ikke avslutte iexplorer.exe eller applikasjonen Internet Explorer. Nye prosesser kom isteden opp og jeg må restarte maskinen hver gang jeg har dette problemet. Jeg har deaktivert brannmuren og kjørt en repair av operativsystemet uten resultat. Den sammme siden for jeg for øvrig åpnet uten problemer på en annen maskin som er installert med samme CDen med Win XP. Dette problemet gjør seg også utslag ved oppstart av maskinen. Da kjører CPU på 100% i kanskje 10 minutter før den går ned uten at jeg har startet noe som helst. Jeg har bare ventet i ca. 5 minutter. Kan dette tyde på et prosessor-problem? Bør jeg kjør en benchmark-test og teste om det fortsatt er fart i prosessoren? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tviler på det, tipper at det er en eller annen plugin til IE som ikke virker skikkelig (flash player, shockwave, Acrobat Reader, diverse lyd og videoavspillere). Sjekk heller html koden på siden for å finne ut hvilken komponent som blir lastet, så finner du nok synderen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Høres ut som du har pådratt deg noen webbugs: 1. Kjør først Housecall for å utelukke virus, ormer osv. 2. Kjør så Ad-aware for å renske ut spyware, dialers osv. 3. Kjør til slutt Spyboot for å se om denne finner noe som de ovenfor ikke fant. Å deaktivere brannmuren er ikke noe godt trekk hvis du ønsker å unngå problemer. Om du ikke er fornøyd med den enkle brannmuren i XP, forsøk Sygate PF (gratis). Hvis du ikke har anti-virus, så bør du intallere dette også. Finnes også i gratisutgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå