Gå til innhold

Bluetooth på døgnet rundt

Anbefalte innlegg

Hei..

Vet det er mange linker her om bluejacking og alt..men noe jeg ikke har sett no om er hvorvidt bluetooth krever mye batterikapasitet?

Er det noen som sikkert kan vite dette?? For på 6600 kan man jo ha på bluetooth hele tiden og velge at den ikke skal syns for andre..men altså:

Hvor mye av batteriet tar den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den står konstant å "sender" bt-signaler når den er på. så den tar nok litt straum ja

Det gjør den absolutt ikke. Den er i standby hvis ikke du har koblet den til noe.

Jeg merker ingen forskjell på om jeg har bluetooth av eller på (3650).

Det er en helt annen sak hvis du har en aktiv oppkobling hele dagen.

Lenke til kommentar

Altså Bluetooth bruker en del strøm når du overfører noe med BT, men visst den bare står på så er det utrolig lite batteri den bruker.

Søk litt på google etter BT spesifikasjoner så kan du se selv hvor mye strøm en standard bluetooth chip bruker.

Men alle monner drar og alt det pisset der så litt mindre batteri tid vil du merke visst du står klar med stoppeklokke og tar tiden.

Lenke til kommentar

hmmm.. Har vent meg til og ha BT på jeg.. Det første jeg gjorde når jeg kjøpte telefonen (3650) var å skru det på.. Siden har det ikke vært av, og jeg er faktisk førnøyd med batterikapasiteten. Er liksom akkuratt passe.

o.t. med min gamle 7210 blei jeg nesten redd når den hadde stått på i 6-7 dager. Redd for at den skulle gå tom om natta og jeg ikke skulle komme meg opp.. (vekkerklokke ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...