Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) s Endret 12. oktober 2018 av Vygotsky Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg ville anmeldt. Siden det gikk så lang tid mellom de to hendelsene, er det tydelig at han angrep med overlegg. Det var overhodet ikke snakk om en livstruende situasjon. Og helt enig i at graden av vold var fullstendig unødvendig. Anmeld og søk voldsoffererstatning. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Fyren er farlig og bør anmeldes. At du tidligere benyttet deg av vold er en annen sak. Da var det fysisk i utgangspuktet, og ikke et plutselig angrep fra din side. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Her er det vel et viktig poeng at dersom ts sin versjon stemmer så er dette to forskjellige episoder og han kan sikkert anmeldes for å angripe deg, spesielt alvorlig er det sikkert hvis han kommer overraskende på og fortsetter angrepet mens du ligger nede. Men her er det antagelig en annen side av denne saken også. Personlig hadde jeg antagelig benyttet denne situasjonen som en lærepenge til å ikke starte slagsmål i utgangspunktet uten å ta rettslige skritt sålenge det ikke har oppstått noen helsemessige eller økonomiske skader av betydning. Du var antagelig selv heldig som ikke ga ham alvorlige skader når du selv startet situasjonen med å gå til angrep først. Å umiddelbart påstå at han er farlig blir litt dristig. I mine øyne kan det likesågodt være ts som er farlig, som starter slagsmål. At han var heldig og ikke skadet motparten trenger ikke å ha betydning. Kanskje startet han slåsskampen fordi han visste han var fysisk overlegen motparten. Endret 8. oktober 2018 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Enig med #4 - la saken ligge død så lenge det etter forholdene "gikk bra med deg". Ta det som en lærepenge. Det er en grunn til at tjenestemennene "ikke anmeldte på stedet". Det var vitner der som fortalte dem at du selv hadde skyld i hendelsen. Dette er de samme tjenestemennene som vil dukke opp igjen i en eventuell "spørring" eller rettsak. Mest sannsynlig vil de argumentere sterkt for at de tok rett avgjørelse den kvelden og du vil stå igjen "alene" om å mene at du er blitt behandlet med "urett". Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hvis TS' beskrivelse av hendelsen(e) er riktig så er han ikke skyld i hendelsen i det hele tatt. Ingen er skyld i å bli angrepet på den måten. Derimot var det en foranledning til at TS la vedkommende i bakken før dette. Det at vedkommende ble lagt i bakken rettferdiggjør ikke den grove volden som ble utøvet. Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Her er det vel et viktig poeng at dersom ts sin versjon stemmer så er dette to forskjellige episoder og han kan sikkert anmeldes for å angripe deg, spesielt alvorlig er det sikkert hvis han kommer overraskende på og fortsetter angrepet mens du ligger nede. Men her er det antagelig en annen side av denne saken også. Personlig hadde jeg antagelig benyttet denne situasjonen som en lærepenge til å ikke starte slagsmål i utgangspunktet uten å ta rettslige skritt sålenge det ikke har oppstått noen helsemessige eller økonomiske skader av betydning. Du var antagelig selv heldig som ikke ga ham alvorlige skader når du selv startet situasjonen med å gå til angrep først. Å umiddelbart påstå at han er farlig blir litt dristig. I mine øyne kan det likesågodt være ts som er farlig, som starter slagsmål. At han var heldig og ikke skadet motparten trenger ikke å ha betydning. Kanskje startet han slåsskampen fordi han visste han var fysisk overlegen motparten. Endret 12. oktober 2018 av Vygotsky Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Det er milevid forskjell på å handle i en opphetet situasjon, og å planlegge og gjennomføre en hevnaksjon med grov vold. Dette bør anmeldes. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du er påført alvorlig skade, TS. Det du gjorde mot han fremstår som en del av en eskalerende fysisk konflikt, og er noe helt annet enn på plutselig angripe noen uten grunn og ut av det blå, og påføre dem alvorlig skade. Hvis du anmelder, vært gjerne åpen og fortell detaljert om foranledningen. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 *Snip* Men grunnen til at jeg er litt tilbakeholden med anmeldelse er fordi jeg faktisk dyttet han så han falt i bakken, og jeg kan vel bli anmeldt for dette? Jeg har en slik jobb om at om jeg får noe på rullebladet vil jeg miste jobben. *Snip* Du "tok tak rundt halsen og slang ham i bakken"? Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Du "tok tak rundt halsen og slang ham i bakken"? Endret 12. oktober 2018 av Vygotsky Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Sliter som sagt med å huske alt, men det var en del dytting og krangling på dansegulvet, før jeg dyttet han vekk. Jeg er ikke noen kampsport ekspert akkurat, så jeg tviler på at jeg "slang han i bakken" på den måten, men det er slikt jeg har blitt fortalt det, men jeg skal høre litt mer med vitner. Ja det tror jeg du bør gjøre. Du bør også finne klarhet i om du faktisk ble sparket i hodet når du lå nede. Dette er ikke noe du kan "slenge ut" som noe som "muligens skjedde". Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Enig med #4 - la saken ligge død så lenge det etter forholdene "gikk bra med deg". Ta det som en lærepenge. Det er en grunn til at tjenestemennene "ikke anmeldte på stedet". Det var vitner der som fortalte dem at du selv hadde skyld i hendelsen. Dette er de samme tjenestemennene som vil dukke opp igjen i en eventuell "spørring" eller rettsak. Mest sannsynlig vil de argumentere sterkt for at de tok rett avgjørelse den kvelden og du vil stå igjen "alene" om å mene at du er blitt behandlet med "urett". De vitnene var vennene hans, så det ble jo vårt ord mot dem. Synes fortsatt det er rart de ikke anmeldte der, mtp skadene jeg ble påført, men jeg slet med å forklare situasjonen til politiet, så kan hende de også ville at jeg skulle gjøre dette edru. Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Ja det tror jeg du bør gjøre. Du bør også finne klarhet i om du faktisk ble sparket i hodet når du lå nede. Dette er ikke noe du kan "slenge ut" som noe som "muligens skjedde". Jeg ville jo ikke sagt det til politiet med mindre jeg er 100% sikker, men dette er en tråd om hva jeg burde gjøre og selvfølgelig kan jeg si at jeg muligens ble sparket mens jeg lå nede, da det kan ha mye å si. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg ville jo ikke sagt det til politiet med mindre jeg er 100% sikker, men dette er en tråd om hva jeg burde gjøre og selvfølgelig kan jeg si at jeg muligens ble sparket mens jeg lå nede, da det kan ha mye å si. Nei jeg synes ikke du kan det Hvis du har laget denne tråden for å få en reell diskusjon om hva du skal gjøre videre bør saken beskrives så nøyaktig som mulig. Hvis du ble slått og sparket i hodet mens du lå nede er svært vesentlig. Hvis virkeligheten er at du kun fikk deg et par på tygga vil saken være annerledes. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du bør iallefall først sette deg ned å gå igjennom hendelsen med deg selv før du gjør så mye mer. Ditt første innlegg bar preg av at du hadde behov for å forsøke å svartmale den andre uten særlig relevant informasjon, og etterpå endret historien din seg raskt fra at du holdt ham i halsen og slengte han i bakken til at du "dyttet han vekk". Dette er ting som gjør din forklaring mindre troverdig. Det er viktig at du forklarer din versjon tydelig slik at man kan tro på hva du sier. Generelt sett fører alkohol til at du husker kvelden generelt dårlig uten noen konkrete holdepunkter for når det skjer. Slag gjør at du gjerne mister hukommelse fra tidspunktet slaget treffer. Jeg har opplevd begge, flere ganger. Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Du bør iallefall først sette deg ned å gå igjennom hendelsen med deg selv før du gjør så mye mer. Ditt første innlegg bar preg av at du hadde behov for å forsøke å svartmale den andre uten særlig relevant informasjon, og etterpå endret historien din seg raskt fra at du holdt ham i halsen og slengte han i bakken til at du "dyttet han vekk". Dette er ting som gjør din forklaring mindre troverdig. Det er viktig at du forklarer din versjon tydelig slik at man kan tro på hva du sier. Generelt sett fører alkohol til at du husker kvelden generelt dårlig uten noen konkrete holdepunkter for når det skjer. Slag gjør at du gjerne mister hukommelse fra tidspunktet slaget treffer. Jeg har opplevd begge, flere ganger. Endret 12. oktober 2018 av Vygotsky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå