Guybrush Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei Vet det finnes mange "enkle og greie" programmer som lager backup av DVD'er. Problemet er at resultatet ofte er litt ymse. Jeg tenkte jeg skulle ta backup av min Metallica DVD, men på DVD1 er det rett over 8GB med data. Har prøvd med diverse programmer, med det resultat at James Hetfield ofte er bygd opp av en 4-6 STORE firkanter. Finnes det noe programm som fikser dette? Et som gjerne bruker litt tid på encodinga/bruker flere pass eller lignende. Eller er man nødt til å fordele filmen over flere dvdr-plater? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvilke programmer har du prøvd da? Jeg bruker DVD Shrink 2.3 Norwegian. Det er enkelt og oversiktlig, og funker meget bra. Man kan komprimere og/eller dele opp en film. F.eks. velge fra 0:00 til 1:00 på dvd1 og 1:00 til 2:00 på dvd2. Har ikke hatt noen kvalitetsproblemer. (har prøvd opp til 20% komprimering) Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Har prøvd DVD-Shrink, men problemet med denne DVD'en er at den er på nesten 7 GB (mener jeg og huske). Og da må DVDShrink komprimere helt ned i 30% for å få plass... IKKE BRA! Men løsningen er kanskje 2 DVDr-plater? Lenke til kommentar
erikos Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg kan anbefalle CloneDVD Dette komprimere meget bra.... du får en hel film inn på en 4,7 gb plate,,, uten noe spes kvalitets-tap http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå