Limbeck Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Tragisk at middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet også i fremtiden skal få subsidiert sin bilkjøring med 50 %. Alle burde betale det samme for å bruke veiene, bilsalget bør heller styres gjennom avgifter på nye biler. Betyr det at jeg fra Surnadal skal betale for bompengene i Stavanger? Jeg har ikke passert en bom i hele år Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Nå er det faen meg på nok, vi dieselbileiere driver å subsidierer bensinbilene som betaler mindre bompenger! Bensinbilene burde betale 100% de også!!! SYTogKLAG.no.... Faktisk kjører jeg elbil, og det er helt ok med diffrensiering, og at miljøværstingene med dieseldråg må betale mest, helt innafor. I tilfeller som disse, også? Er type drivstoff viktigere enn utslipp? Har du lest artikkelen du linker til? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Har du lest artikkelen du linker til? Jepp, men det begynner å bli en liten stund siden. Ser nå i retrospekt at den ikke kan anvendes like ukritisk som jeg gjorde, og det beklager jeg. Men kanskje det er noe i den, likevel? Kanskje det ikke er så lett som at "miljøværstingene med dieseldråg må betale mest" men at løsningen heller burde gå på hvor mye bilen slipper ut? Som er det som faktisk betyr noe i denne sammenheng? For det dropper man ganske så glatt med dagens ordning. Endret 8. oktober 2018 av d'espresso Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Helt klart att det er rett elbiler skal betale bompenger 100%. De sliter minst like mye på veiene som "fossilbiler". De har så mange andre fordeler at det burde holde med dem. Hvis det går utover elbilsalget så er det ett tegn på at elbil er en feilsatsning. Regner selvfølgelig med at elbileiere kjøper den for å spare miljøet ikke for å slippe og betale bompenger eller andre goder de har. Dere skryter hvor gode de bilene er så det i seg selv burde være nok for og anskaffe seg en sånn batteribil. Da burde alle godene kuttes ut uten at det går utover salget..... Jeg betalte ikke moms eller avgifter på bilen, har kjørt gratis daglig i bomringer i 3 år nå.. Jeg lader på jobb, jeg betaler 3-400 kr i årsavgift. Forsikring er 205kr pr mnd for full kasko. I løpet av 2.5 år hadde jeg 0 problemer med bilen. Var så fornøyd at jeg ga den til kona, solgte den ekstra BMW fossilen ingen av oss ville ha lenger og kjøpte meg en batteri bil til. Denne går mye lenger, den går også som ett helvete fra 0-100, større bagasjerom enn de fleste stasjonsvogner, har gratis lading for langturer, jeg lader fortsatt gratis på jobb, gratis i bomringer og også denne fikk jeg kjøpe splitter ny uten moms og avgifter. Føles ut som jeg har lurt noen! Kan absolutt anbefale å kjøpe før godene fjernes av Staten Og selvfølgelig kjøpte jeg de ikke for å spare miljøet. jeg kjenner nu flere som har en e-bil til by kjøring og en fossil bil til lang kjøring, så det er ikke vanlig blant de fleste bil eiere at de bruker el-bilen sin til lang kjøring. Endret 8. oktober 2018 av jendor1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Nu kjenner jeg flere som har en e-bil til by kjøring og en fossil bil til lang kjøring, så det er ikke vanlig blant de fleste bil eiere at de bruker el-bilen sin til lang kjøring. aha, siden du kjenner folk er det ikke vanlig ja! Sånn var det! Seriøst... 1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Nu kjenner jeg flere som har en e-bil til by kjøring og en fossil bil til lang kjøring, så det er ikke vanlig blant de fleste bil eiere at de bruker el-bilen sin til lang kjøring. aha, siden du kjenner folk er det ikke vanlig ja! Sånn var det! Seriøst... Jeg viste den kom!! har du noen beviser at den ikke stemmer? Endret 8. oktober 2018 av jendor1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg viste den kom!! har du noen beviser at den ikke stemmer? Har du noen beviser for at det stemmer? Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg viste den kom!! har du noen beviser at den ikke stemmer? Har du noen beviser for at det stemmer? Jeg sa de jeg kjenner som har el-bil bruker den kun til by kjøring, men du kommer bare med at du bruker e-bil din til lang kjøring. Seriøst?? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg sa de jeg kjenner som har el-bil bruker den kun til by kjøring, men du kommer bare med at du bruker e-bil din til lang kjøring. Seriøst?? Ehm, nei det kommer jeg ikke med for det har jeg ikke sagt. Men, jeg kan jo legge inn noen reelle fakta her da: Gjennomsnittlig kjørelengde personbiler i 2017: 12 289 Gjennomsnittlig kjørelengde el-personbiler i 2017: 12 987 Oida. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg sa de jeg kjenner som har el-bil bruker den kun til by kjøring, men du kommer bare med at du bruker e-bil din til lang kjøring. Seriøst?? Ehm, nei det kommer jeg ikke med for det har jeg ikke sagt. Men, jeg kan jo legge inn noen reelle fakta her da: Gjennomsnittlig kjørelengde personbiler i 2017: 12 289 Gjennomsnittlig kjørelengde el-personbiler i 2017: 12 987 Oida. Jeg har hatt 12.000 km årlig på min bil også med kun by kjøring, så den undersøkelsen kjøper jeg ikke. Hvorfor vil du egentlig ikke innrømme at de fleste e-bil eiere Ikke bruker el-bil på lang kjøring? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg har hatt 12.000 km årlig på min bil også med kun by kjøring, så den undersøkelsen kjøper jeg ikke. Hvorfor vil du egentlig ikke innrømme at de fleste e-bil eiere Ikke bruker el-bil på lang kjøring? Det er ikke "en undersøkelse", det er tall i fra SSB. At du ikke kjøper den betyr ikke at din påstand er rett. Alt tyder på at den ikke stemmer(ref tall i fra SSB). Du må gjerne henvise til noen tall du også om du vill "bevise" din påstand, pr nå henger den i en ganske løs tråd med å referere til dine venners kjøremønster.. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg har hatt 12.000 km årlig på min bil også med kun by kjøring, så den undersøkelsen kjøper jeg ikke. Hvorfor vil du egentlig ikke innrømme at de fleste e-bil eiere Ikke bruker el-bil på lang kjøring? Det er ikke "en undersøkelse", det er tall i fra SSB. At du ikke kjøper den betyr ikke at din påstand er rett. Alt tyder på at den ikke stemmer(ref tall i fra SSB). Du må gjerne henvise til noen tall du også om du vill "bevise" din påstand, pr nå henger den i en ganske løs tråd med å referere til dine venners kjøremønster.. Du svarte ikke på spørsmålet mitt om hvorfor jeg som kjørte kun bykjøring med 12.000 km årlig, du brukte det som bevis mot meg at folk kjører el-biler på lang kjøring også. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du svarte ikke på spørsmålet mitt om hvorfor jeg som kjørte kun bykjøring med 12.000 km årlig, du brukte det som bevis mot meg at folk kjører el-biler på lang kjøring også. Hvordan du kjører er helt uvesentlig, på samme måte som hvordan vennene dine bruker sine elbiler. Ser en på faktiske tall, så ser en at elbiler brukes så og si helt likt som "vanlige" personbiler i snitt, faktisk litt mer. Det betyr ikke at verken du eller dine venner lyver. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du svarte ikke på spørsmålet mitt om hvorfor jeg som kjørte kun bykjøring med 12.000 km årlig, du brukte det som bevis mot meg at folk kjører el-biler på lang kjøring også. Hvordan du kjører er helt uvesentlig, på samme måte som hvordan vennene dine bruker sine elbiler. Ser en på faktiske tall, så ser en at elbiler brukes så og si helt likt som "vanlige" personbiler i snitt, faktisk litt mer. Det betyr ikke at verken du eller dine venner lyver. Ja dere el-bil eiere er flinke å bruke undersøkelse når det er fordeler for e-bil, men når det kommer noe undersøkelse som ikke er fordeler, så fyller dere helt opp kommentar feltene på artikkelen med negative kommentarer. Merkelige greier dette her. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ja dere el-bil eiere er flinke å bruke undersøkelse når det er fordeler for e-bil, men når det kommer noe undersøkelse som ikke er fordeler, så fyller dere helt opp kommentar feltene på artikkelen med negative kommentarer. Merkelige greier dette her. Jeg er en realist og sjekker opp fakta før jeg lager meg en mening, jeg baserer den ikke på "jeg hørte at", det er en dårlig ide, som bevist over. Det andre der vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til.. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ja dere el-bil eiere er flinke å bruke undersøkelse når det er fordeler for e-bil, men når det kommer noe undersøkelse som ikke er fordeler, så fyller dere helt opp kommentar feltene på artikkelen med negative kommentarer. Merkelige greier dette her. Jeg er en realist og sjekker opp fakta før jeg lager meg en mening, jeg baserer den ikke på "jeg hørte at", det er en dårlig ide, som bevist over. Det andre der vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til.. Ikke alle som vil ha el-bil heller i følge undersøkelser. Når fordelene forsvinner så blir det ikke mange som kjøper el-biler heller også det i en undersøkelse som vart gjort av NAF. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ikke alle som vil ha el-bil heller i følge undersøkelser. Ja, en trenger vell ikke gjøre særlig undersøkelse for å forstå dette. Kan jo bare lese en tråd her inne feks Når fordelene forsvinner så blir det ikke mange som kjøper el-biler heller også det i en undersøkelse som vart gjort av NAF. Åja? Den må du gjerne vise til 1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ikke alle som vil ha el-bil heller i følge undersøkelser. Ja, en trenger vell ikke gjøre særlig undersøkelse for å forstå dette. Kan jo bare lese en tråd her inne feks Når fordelene forsvinner så blir det ikke mange som kjøper el-biler heller også det i en undersøkelse som vart gjort av NAF. Åja? Den må du gjerne vise til Denne artikkelen hjelper vel litt. https://www.tv2.no/a/9898847/ Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ikke alle som vil ha el-bil heller i følge undersøkelser. Ja, en trenger vell ikke gjøre særlig undersøkelse for å forstå dette. Kan jo bare lese en tråd her inne feks Når fordelene forsvinner så blir det ikke mange som kjøper el-biler heller også det i en undersøkelse som vart gjort av NAF. Åja? Den må du gjerne vise til Man trenger heller ikke en artikkel fra NAF for å skjønne at el-bil salget går ned til null, når el-bilene må begynne å betale bompenger og andre avgifter slik som med en fossil bil. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QlBXm8/nho-rapport-elbiler-maa-betale-bompenger-for-fullt-naeringslivet-boer-slippe Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Elbilsalget i Danmark sluttet jo over natten når skattefritakene og godene ble fjernet. Er ikke vanskelig å skjønne at dersom elbiler blir 50% dyrere enn de er i dag, samt de må betale bompenger at det ikke er like fristende lengre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå