Gå til innhold

ny harddisk

subw00fer

Anbefalte innlegg

hei, jeg har kjøpt meg en splitter ny Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB harddisk jeg ikke kan vente med å sette inn.. saken er at jeg har to harddisker fra før av, en som fulgte med data'n med 20 GB, og en ekstra jeg har kjøpt med 40 GB, jeg bruker et ASUS hovedkort med tre HDI-kabelutganger (eller hva nå det heter); en til diskettstasjonen, en til cd-rom og cd-brenner og til slutt en til de to harddiskene min.. siden hver av de to andre HDI-kablene har to koblinger til to harddisker og to cd-stasjoner lurer jeg på om det er mulig å sette inn den nye harddisken min på den ledige utgangen på HDI-kabelen for diskettstasjonen? eller er det ikke så lurt kanskje..?

så må jeg sette inn ny Power-Supply også, huff, dette blir styr :)

råd og eller tips mottas med stor takk

mvh sub

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok ikke sette en harddisk på en diskettstasjon-kabel. Viss du vil ha alle harddiskene på pcen, da må du nok kjøpe deg en IDE-kontroller, som du setter i et PCI-spor(samme plass som du setter lydkort osv)

Det økonomiske spørsmålet er om det virkelig er verdt 300-500kr for å få ha 20gb extra på pcen?

Viss det hadde vært meg hadde jeg sløyfa den 20gigaen og kjørt 40'en som primarary og 120gigaen som secondaryl

:)

Lenke til kommentar
ARG! Denne er så feilpostet som en post kan bli!

Subw00fer: PRØV å post i riktig kategori er du grei.

Lagringsmedier

Spørsmål relatert til CD, CD-R, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, disketter, harddisker og alle andre typer lagringsmedier. (unntatt RAM / internminne) Også for kabler (IDE / SCSI) relatert til kategorien

... og poenget ditt var..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...