subw00fer Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 hei, jeg har kjøpt meg en splitter ny Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB harddisk jeg ikke kan vente med å sette inn.. saken er at jeg har to harddisker fra før av, en som fulgte med data'n med 20 GB, og en ekstra jeg har kjøpt med 40 GB, jeg bruker et ASUS hovedkort med tre HDI-kabelutganger (eller hva nå det heter); en til diskettstasjonen, en til cd-rom og cd-brenner og til slutt en til de to harddiskene min.. siden hver av de to andre HDI-kablene har to koblinger til to harddisker og to cd-stasjoner lurer jeg på om det er mulig å sette inn den nye harddisken min på den ledige utgangen på HDI-kabelen for diskettstasjonen? eller er det ikke så lurt kanskje..? så må jeg sette inn ny Power-Supply også, huff, dette blir styr råd og eller tips mottas med stor takk mvh sub Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du kan nok ikke sette en harddisk på en diskettstasjon-kabel. Viss du vil ha alle harddiskene på pcen, da må du nok kjøpe deg en IDE-kontroller, som du setter i et PCI-spor(samme plass som du setter lydkort osv) Det økonomiske spørsmålet er om det virkelig er verdt 300-500kr for å få ha 20gb extra på pcen? Viss det hadde vært meg hadde jeg sløyfa den 20gigaen og kjørt 40'en som primarary og 120gigaen som secondaryl Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Du kan sette harddisken på samme kabel som en av de andre, bruker ikke så mye kapasitet av kabelen i alle fall, men sørg for å ha en ata 66/100 kabel. Du kan også kjøpe en splitter til strømkabelem, så får du to kontakter av en. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ARG! Denne er så feilpostet som en post kan bli! Subw00fer: PRØV å post i riktig kategori er du grei. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ARG! Denne er så feilpostet som en post kan bli! Subw00fer: PRØV å post i riktig kategori er du grei. "kan'ke du dytte infoen om maskina di dit den skal være?" god jul Lenke til kommentar
subw00fer Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 ARG! Denne er så feilpostet som en post kan bli! Subw00fer: PRØV å post i riktig kategori er du grei. Lagringsmedier Spørsmål relatert til CD, CD-R, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, disketter, harddisker og alle andre typer lagringsmedier. (unntatt RAM / internminne) Også for kabler (IDE / SCSI) relatert til kategorien ... og poenget ditt var..? Lenke til kommentar
Bugs_Bergen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Er vel enklere å ofre CD-rom spilleren til fordel for den gamle lagringsdisken da? Blir litt treigere når du har en CD-Brenner på samme tilkoplingen men du vil ihvertfall ikke miste lagringsplassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå