PgUp Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Eller ville du fortsatt? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Selvsagt. Hadde sluttet i jobben for mye mindre enn 200 millioner. Gå av med tidlig pensjon er min store drøm. Hva jeg ville gjort i steden for jobb? Rart spørsmål. Det samme som jeg gjør på fritiden, bare hele tiden! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hadde slutta så fort som råd og brukt tida til hobbyar, fritidsaktivitetar, reise, osv 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg ville sluttet og så begynt å investere i boliger, leid ut noen år, pusset opp og solgt med god fortjeneste. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jepp definitivt... skulle beholdt ca5-10 mill på konto, investert resten og ventet på avkastningen, sørget for at denne har vært en noe bedre netto årslønn, før jeg har sagt sayonara på dagen. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 skulle beholdt ca 5-10 mill på konto, investert resten og ventet på avkastningen, sørget for at denne har vært en noe bedre netto årslønn Setter du 200 millioner i bankene, får du 4 millioner i renter pro anno. Det holder i lange baner for meg, så jeg hadde aldri tatt risikoen og bryderiet med å investere. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Gitt bort minst 1 mill til nærmeste familie, slik at de får kvittet seg med gjeld etc. Satt mye på sparing. Konsultert med økonomisk rådgiver. Solgt gammel bolig og kjøpt ny. Kjøpt ny bil, kanskje båt. Oppgradert garderoben. Jeg ville nok fortsatt å jobbe en stund, til den verste lykkerusen hadde gitt seg. Hadde nok vurdert å ta et friår etterhvert, hvor jeg barer reiser, gjør gøye ting og raser fra meg. Etterpå hadde jeg nok satset på å stifte familie og få et godt liv sammen med dem, med en jobb jeg trives med. Hadde sikkert omskolert meg og testet ut litt av hvert. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hadde ikke sluttet, men prøvd å fått ned stillings% en del. Også hadde jeg reist mye mer. Elsker å reise. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg ville brukt flere år på å reise. Bare levd på hoteller verden over. Men ikke noen overdådig luksus, altså. Helt normalt fine hoteller. Når jeg hadde sett de fleste land i verden, hadde jeg trolig bestemt meg for ett (eller flere) steder å slå meg ned. Tviler sterkt på at Norge er et alternativ. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hadde brukt det til kapital for å starte for meg selv. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Setter du 200 millioner i bankene, får du 4 millioner i renter pro anno. Det holder i lange baner for meg, så jeg hadde aldri tatt risikoen og bryderiet med å investere. Du må betale nesten 30% skatt på renteinntekt, og en prosent formuesskatt, samt at man får bare 0,8 prosent rente på så store summer, så vil du tape penger hvert år. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du må betale nesten 30% skatt på renteinntekt, og en prosent formuesskatt, samt at man får bare 0,8 prosent rente på så store summer, så vil du tape penger hvert år. Som jeg skrev, en må bruke mange banker. Det er vel verdt innsatsen – å oppnå 2% kontra 0,8%. Dine skattesatser stemmer pussig nok ikke helt med mine opplysninger: 23% inntektsskatt, 0,85% formuesskatt. Likevel sitter man igjen med 115 000 netto pr. måned. Holder i massevis for meg! Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Det skal være ganske vanskelig å plassere alt til ca. 2% rente... Jeg har sluttet å drømme, bedre å forvalte det lille man har godt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hadde gått på veggen om jeg hadde sluttet å jobbe, men hadde nok startet for meg selv som konsulent. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg ville sluttet og så begynt å investere i boliger, leid ut noen år, pusset opp og solgt med god fortjeneste. Det hørtes ut som jobb. 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ja, så jeg ville jobbet. Men for meg selv, vært min egen sjef. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg hadde nok sluttet i min vanlige jobb, men skapt meg selv en ny ved å skape en bedrift der jeg hadde gått sammen med NAV for å finne personer med vansker for å finne seg jobb og laget en "drømmefabrikk" der de kunne fått utfolde seg med egne ideer og drømmer. Hvis ideen eller drømmen lar seg utføre i virkeligheten, kunne den/de fått et budsjett å starte et foretak og drive det for ett par år. Om det da har rukket å bli lønnsomt, så får de drive videre. Om det ikke er lønnsomt? Tilbake til tegnebrettet. Ellers kunne jeg tenke meg å starte opp noe lignende til frivillighetssentralen og hjelpe folk som står svakest i samfunnet. Skape en sosial tilværelse, skaffe mat, hjelp osv. Alt i et lokale der alle fritt kan møtes for en kopp kaffe, vafler og/eller en prat. Og alt skal være gratis for de som deltar og drives frivillig. Man kommer laaaangt med 200 Mill til sånt. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Kjøpt meg hus på landet og putla med buskene i hagen. Studert arkeologi etter et år eller to. Endret 31. oktober 2018 av AllFather 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Blitt ansvarlig boligutleier. Det er så mye uansvarlige og bryløse utleiere. Vil heller tjene litt mindre med god samvittighet enn litt mer og la andre lide. Kjøpt meg hus på landet og putret i hagen. Studert arkeologi etter et år eller to. Hvordan putrer man i hagen? xp Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hvordan putrer man i hagen? xp Putre putre! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå