Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmeldelse - voldsepisode

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Var litt dum her for en stund tilbake og havnet i en slåsskamp, jeg var den eneste som slo. Alt var min feil. Vi snakket begge med politiet på stedet og de noterte oss begge ned. Han ville gå videre og anmelde meg.

Jeg vet dog ikke om han anmeldte meg på stedet, eller om dette er mulig. Om han anmeldte meg på stedet, når kan jeg forvente å få svar på hva som skjer videre, og kan jeg evt. sjekke dette?

Om han ikke anmeldte meg, hvor lenge kan han "gyldig" anmelde meg? Kan han vente 2 måneder, også anmelde meg for denne hendelsen som skjedde for en stund tilbake?

Skulle gjerne bli kvitt denne følelsen av at jeg ikke vet om noen ringer meg om 2 uker, eller om jeg får et brev i posten ut av nada. Det er fortjent - men fortsatt ikke gøy.

Håper noen sjeler der ute kan hjelpe meg litt.

Mvh,

Uheldig kar

Anonymous poster hash: 5e9cd...179
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mindre voldsepisoder blir forelda etter 2 år. Skal anmeldelsen ha ein funksjon, så må anmeldelsen foreligge innan 2 år, og helst lenge før for at ein skal rekke å etterforske og straffeforfølge innan same frist.

Eit anna moment er at jo lenger tid det går, jo større sjangs er det for at saka blir henlagt på grunn av manglande bevis og vitner.

Så du kan desverre risikere å fyrst få ein telefon om seks månedar om at politiet har mottatt anmeldelse og er i gong med å etterforske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...