MariusJS Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Om man bruker så mye lagring, så bør man kanskje sette seg inn i skylagring. 32gb holder i massevis for meg. Om man er den type person som lagrer alskens bilder, videoer og lar alt flyte på mobilen, uten og slette ved jevne mellomrom, så vil selv 128gb bli lite etter hvert. Alt hysteriet om mer lagring, er for meg uforståelig. Spørs jo hva man ønsker da, iOS tar vell ca 2GB så på 32GB modellen har du da 30GB igjen, installerer du feks hearthstone har du bare litt over 20GB igjen, det er ikke akkurat mye, men det spørs jo også på hvor mye du bruker telefonen, hvor mange apps du har osv... Personlig bruker jeg i overkant av 100GB akkurat nå, og nesten ingenting av det er bilder eller video, da jeg gjerne har det i skyen. Det er forøvrig veldig greit å ha muligheten til å dra ned noen filmer fra netflix og lagre dem lokalt før man skal ut å fly. Selve lagringen er forøvrig relativt billig, det er bare visse produsenter som tar en vanvittig markup på modeller med mer lagring. Endret 9. oktober 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg mente opp i 4000kr for å få en brukbar SE, 16 eller 32GB var for lite allerede i 2012 for min del. Ser også at de fleste andre i familien bruker opp 32GB svimlende fort, selv 64GB begynner å bli smått hos mange. Hva er det som lagres? Det er ingen (?) som laster ned filmer lenger, alle streamer. Det er ingen (?) som laster ned musikk lenger, alle stereamer (unntatt nedlastede Spotifyspillelister). Selv har jeg 64 GB iPhone, og har nesten 40 GB ledig, med 139 installerte apper. Da er jeg bevisst på bilder, og flytter bildene over på eksterne harddisker og skytjenester, så de ikke tar plass på mobile enheter. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Hva er det som lagres? Det er ingen (?) som laster ned filmer lenger, alle streamer. Det er ingen (?) som laster ned musikk lenger, alle stereamer (unntatt nedlastede Spotifyspillelister). Selv har jeg 64 GB iPhone, og har nesten 40 GB ledig, med 139 installerte apper. Da er jeg bevisst på bilder, og flytter bildene over på eksterne harddisker og skytjenester, så de ikke tar plass på mobile enheter. Du bruker altså så mye data at du ville nesten fylt en 32GB variant, selv om du er påpasselig (og ikke har noen bilder lokalt). Forøvrig så koster iPhone SE 128GB mindre enn iPhone SE 64GB. Lenke til kommentar
Adûnaic Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Spørs jo hva man ønsker da, iOS tar vell ca 2GB så på 32GB modellen har du da 30GB igjen, installerer du feks hearthstone har du bare litt over 20GB igjen, det er ikke akkurat mye, men det spørs jo også på hvor mye du bruker telefonen, hvor mange apps du har osv... Personlig bruker jeg i overkant av 100GB akkurat nå, og nesten ingenting av det er bilder eller video, da jeg gjerne har det i skyen. Det er forøvrig veldig greit å ha muligheten til å dra ned noen filmer fra netflix og lagre dem lokalt før man skal ut å fly. Selve lagringen er forøvrig relativt billig, det er bare visse produsenter som tar en vanvittig markup på modeller med mer lagring. Om man vil ha et spill på mobilen som tar opp 10gb, så burde man kanskje vurdere å anskaffe seg en pc eller nettbrett. Flere og flere, ser ut som å tro at man kan bruke en mobiltelefon til alt. Skal jeg ut å fly, så koster det meg lite å ta med en pc, nettbrett eller ekstern lagring hvor jeg har filmer ferdig nedlastet. En mobiltelefon, vil aldri kunne erstatte en pc eller nettbrett når det gjelder filmtitting. Man får små usb-pinner som rommer mye og tar liten plass - men det blir en annen diskusjon. Du bruker altså så mye data at du ville nesten fylt en 32GB variant, selv om du er påpasselig (og ikke har noen bilder lokalt). Forøvrig så koster iPhone SE 128GB mindre enn iPhone SE 64GB. 2016 versjonen av SE, har kun 32gp eller 64gb. den gamle versjonen fra 2012(tror jeg det var) har 16gb og 128gb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Du bruker altså så mye data at du ville nesten fylt en 32GB variant, selv om du er påpasselig (og ikke har noen bilder lokalt). Jeg har så mye plass på telefonen at jeg ikke behøver å være spesielt påpasselig, selv om jeg er bevisst. Rydder i bilder av og til, men selv om jeg arkiverer det meste utenom telefonen, har jeg forsatt et 4-sifret antall bilder liggende. Dersom jeg var påpasselig, ville jeg fint klart meg med en 16 GB telfonmodell. Nettbrettet mitt har 16 GB, og det funker også fint (selv om det nå er bare 1-2 GB ledig på det). Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Om man vil ha et spill på mobilen som tar opp 10gb, så burde man kanskje vurdere å anskaffe seg en pc eller nettbrett. Flere og flere, ser ut som å tro at man kan bruke en mobiltelefon til alt. Skal jeg ut å fly, så koster det meg lite å ta med en pc, nettbrett eller ekstern lagring hvor jeg har filmer ferdig nedlastet. En mobiltelefon, vil aldri kunne erstatte en pc eller nettbrett når det gjelder filmtitting. Man får små usb-pinner som rommer mye og tar liten plass - men det blir en annen diskusjon. 2016 versjonen av SE, har kun 32gp eller 64gb. den gamle versjonen fra 2012(tror jeg det var) har 16gb og 128gb. Både nettbrett og PC er langt større å ta med seg, samtidig som nettbrett markedet er relativt dødt. 2016 versjonen av SE er 16GB og 64GB 2017 versjonen av SE er 32GB og 128GB Det finnes ingen tidligere versjon av SE. Hele poenget mitt var uansett en advarsel til OP om at prisen du forespeilet var på en telefon med ekstremt lite lagring i mtp 2018 standard. Lenke til kommentar
Adûnaic Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Både nettbrett og PC er langt større å ta med seg, samtidig som nettbrett markedet er relativt dødt. 2016 versjonen av SE er 16GB og 64GB 2017 versjonen av SE er 32GB og 128GB Det finnes ingen tidligere versjon av SE. Hele poenget mitt var uansett en advarsel til OP om at prisen du forespeilet var på en telefon med ekstremt lite lagring i mtp 2018 standard. Det er det, men jeg velger heller å ta med pc eller nettbrett på fly. Det er slik det er, ja. Da vet jeg det. Joda, om lagring er så viktig, som han ikke akkurat ga uttrykk for, så kan jeg si meg enig. Men SE er en fin tlf, som oppfyller alle krav trådstarter hadde. So, I rest my case. Endret 9. oktober 2018 av Adûnaic Lenke til kommentar
bbios Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Hvis iPhone SE hadd vært aktuelt , rimelig hos Talkmore for 128gb, 2990kr.. sikkert billig hos andre operatører å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå