Gå til innhold

Dagens telefoner er så store

Anbefalte innlegg

Har fremdeles en gammel Galay S2 telefon, men er snart på tide å bytte den ut.

Størrelsen på den er 65x125 mm (4.3").

Dagens telefoner er så innmarri store, får jo knapt plass i lommen. Jeg er ikke så opptatt av stor skjerm egentlig.

Finnes det fortsatt noen alrighte telefoner der ute, med okej skjerm og kamera, som er i omtrent samme størrelse? Eller må jeg opp i størrelse om jeg skal ha noe okej?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Hvis du fremdeles har en Galaxy S2, så er du tydeligvis ikke verdens mest kravstore bruker. 

Sony XZ1 Compact (4.6") får du ekstremt rimelig om dagen, så jeg ville anbefalt deg den. 

Se her: 

https://www.dustinhome.no/product/5011041424/xperia-xz1-compact

Det er en tidligere "toppmodell", i det minste på ytelse. Den vil holde i mange år fremover, og har et hele decent kamera. 

Jeg har den selv som backup tlf, og liker den :)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Kjøp heller Sony Xperia XZ Premium eller Nokia 7.

Ganske idoisk med under 32 GB lagringsplass i dag.

Veldig mange som ikke behøver mer enn 32GB internlagring (det er muligheter for SD-kort i tillegg).

Du har tydeligvis ikke fått med deg hele poenget med tråden, han vil ha en liten telefon. 

Galaxy S2 har forøvrig kun 16GB 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også en gammel telefon som ikke har gått spesielt mye ned i pris.

Kom ny model i 2016, med innmaten til Iphone 6. + det er den siste iphone med jack, rette sider og en meget habil mobil etter dagens standard. Rask og god. Én av de siste, om ikke den siste, klassiske mobiltelefonen.

Men er enig i prisen, dog. Men kjøpte meg nettopp en slik selv, og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Kom ny model i 2016, med innmaten til Iphone 6. + det er den siste iphone med jack, rette sider og en meget habil mobil etter dagens standard. Rask og god. Én av de siste, om ikke den siste, klassiske mobiltelefonen.

Men er enig i prisen, dog. Men kjøpte meg nettopp en slik selv, og er meget fornøyd.

Uten tvil en bra telefon, prisen ifht hva du faktisk får i specs er det eneste problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kom ny model i 2016, med innmaten til Iphone 6....

SE har innmaten til 6S, ikke 6, og er fortsatt en rask og grei telefon. For litt over 2k er SE et godt alternativ for de som vil ha en liten og bra Apple-mobil. 

Lenke til kommentar

SE har innmaten til 6S, ikke 6, og er fortsatt en rask og grei telefon. For litt over 2k er SE et godt alternativ for de som vil ha en liten og bra Apple-mobil. 

Må jo opp i ca 4000 om du skal ha en brukbar en. 

De har forøvrig som jeg poengterte tidligere tapt seg latterlig lite i nypris de siste 2 årene.

Lenke til kommentar

Må jo opp i ca 4000 om du skal ha en brukbar en.

De har forøvrig som jeg poengterte tidligere tapt seg latterlig lite i nypris de siste 2 årene.

Finner mer enn bra nok mobiltelefoner under den prisen, etter min mening. Men det spørs jo hvilket behov den enkelte har.

Trådstarter ville ha okei skjerm, godt kamera og liten, da er det få som slår iphone SE.

Han ville ha tips, og det har han fått, så kan vi heller la diskusjonen om hva som er best, til hvilken pris - ligge.

Edit: Om du mente at du måtte opp i 4000,- for en iphone 6, 7,eller 8, se bort ifra mitt innlegg.

Endret av Adûnaic
Lenke til kommentar

Finner mer enn bra nok mobiltelefoner under den prisen, etter min mening. Men det spørs jo hvilket behov den enkelte har.

Trådstarter ville ha okei skjerm, godt kamera og liten, da er det få som slår iphone SE.

Han ville ha tips, og det har han fått, så kan vi heller la diskusjonen om hva som er best, til hvilken pris - ligge.

Edit: Om du mente at du måtte opp i 4000,- for en iphone 6, 7,eller 8, se bort ifra mitt innlegg.

Jeg mente opp i 4000kr for å få en brukbar SE, 16 eller 32GB var for lite allerede i 2012 for min del.

Ser også at de fleste andre i familien bruker opp 32GB svimlende fort, selv 64GB begynner å bli smått hos mange.

Lenke til kommentar

Om man bruker så mye lagring, så bør man kanskje sette seg inn i skylagring. 32gb holder i massevis for meg. Om man er den type person som lagrer alskens bilder, videoer og lar alt flyte på mobilen, uten og slette ved jevne mellomrom, så vil selv 128gb bli lite etter hvert.

Alt hysteriet om mer lagring, er for meg uforståelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...