Sulamidten Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hei. Jeg vil koble meg til hjemmenettverket mitt fra en et eksternt nettverk. Hvordan kan jeg koble meg mot ip adressen til router eller apparater som er tilkoblet ruteren vis ip adressen? Uten å bruke team viewer eller andre programmer. Jan. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Sett opp VPN hjemme som er forwardet i routeren (evt VPN innebygd i routeren) Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Har du enheter du vil nå bak en ruter må du legge inn port forward på ruter, samt åpne aktuelle porter på enheten.VPN som nevnt er også aktuelt, men krever kompatibel ruter eller evt en server og er noe mer komplisert og krevende å få til. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Har du enheter du vil nå bak en ruter må du legge inn port forward på ruter, samt åpne aktuelle porter på enheten. VPN som nevnt er også aktuelt, men krever kompatibel ruter eller evt en server og er noe mer komplisert og krevende å få til. VPN server kan kjøres på en helt vanlig laptop og høres ut som den beste løsningen siden teamviewer ikke er bra nok. Endret 7. oktober 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) VPN server kan kjøres på en helt vanlig laptop og høres ut som den beste løsningen siden teamviewer ikke er bra nok. Nå er det hvertfall for meg litt uklart hva TS faktisk vil oppnå, og vil han bare ha tilgang til en enkelt tjeneste på f.eks. en IoT-enhet e.l. så vil det letteste og best være port forward, altså åpne aktuell port i brannmur(er). Laptop i ditt eksempel vil jo fungere som nettopp en server og de er ikke akkurat optimal mtp. kontinuerlig drift, ei er det heller ikke alle som har en bare liggende. Endret 8. oktober 2018 av oddeh Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Port forward er greit men ikke bruk default porter da det er maskiner som scanner hele internett for sånt på ipv4. Ha kraftigere passord dersom du skal eksponere Remote Desktop eller SSH o. l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Bruk et program som heter Anydesk, så slipper du å tenke på routerregler eller noe annet oppsett og ipadresser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå