Maverick3006 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Har en w211 fra 2003 nå og tenkte å bytte den ut med noe nyere (2008) og oppover. Har sett litt på BMW 5 serien E60 og den frister, lurer bare om det er noe spesielt jeg må passe på eller se på når jeg skal kjøpe en E60 facelift? Og eventuelt om andre har en E60, hva syntes dere om den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Har en pre-LCI E60 og jeg er storfornøyd. Faktisk så fornøyd at jeg godt kunne tenkt meg en LCI E60, som neste bil. Skal du ha sekserdiesel bør du sjekke om swirlflapsene er blendet. Det er noe som bør gjøres, da de kan forårsake motorhavari. 520D sliter litt med registerkjedet som også kan forårsake motorhavari. 525D har samme automatkasse som 520D, så om du har planer om å chippe den, så blir girkassa fort begrensende. Ellers så er det skrevet veldig mye på bimmers.no om hva man bør passe på, og hva som skiller pre-LCI fra LCI. Det bør også nevnes at om du skal ha E61, så må nedningsnettet til bakluka skiftes en eller annen gang. Les dokumentet i denne tråden. Står en del man bør vite ved kjøp av en E60. https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=731460#/topics/731460 Av utstyr så bør du passe på å få med den store navien, koppholdere, nedfellbart baksete, sports eller comfortseter, xenonlys og etter min mening m-sportpakka. Endret 7. oktober 2018 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Maverick3006 Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Tusen takk, skal lese mer om det ved linkene du ga meg. Hjelper mye ?? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Vet ikke med resten av modellene men 525d har en noe dårlig eksosmanifold som kan sprekke og slippe inn litt eksoslukt i kupèen. Kan være noe å se etter ved prøvekjøring. Avhengig av hvor lenge det er blitt kjørt med så kan man ofte se litt sot rundt manifolden. Ellers enig med han over her. 520d er det bare å holde seg unna. N47 motoren er kjent for registerras og er etter min mening ikke vits å vurdere engang. Etter hva jeg har lest så har BMW prøvd å rette opp i feilen uten hell. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Kikk etter 525D 197hk motorene og oppover!Du får noen flotte 2007 modell --> for 150-190k kr som er verdt ver ei krone.Anbefaler deg å kikke etter de som har komfort seter. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 BMW har så fine bensinmotorer, så anbefaler dere å gå for kakleverk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå