Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort


kocmoc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan en egentlig forvente å få et 1080Ti for, brukt? Kvittering er selvfølgelig essensielt.

Ser det ligger noen på Finn, men noen av prisene.. aaalt for mye.

En kompis av meg solgte nettopp to stk Gigabyte Aorus Xtreme 1080 Ti for 6500,- per stk. Jeg har også et slikt, og vurderer å legge det ut for litt mindre, kanskje 6000,-.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Mhm.. er vel ikke stort annet å gjøre. Bare kjedelig, når budsjettet til ny PC er sprengt, og skjermkort derfor

må kjøpes brukt. Noen 1080 Ti er satt ned til ca 7,5 lapper fra tid til annen, så selges de brukt til en drøy tusenlapp under,

og til og med like dyrt eller dyrere. Helt uaktuelt  :nei:

 

5000-5500 for et "ok brukt" kort er greit, men noe mer enn det blir unødvendig føler jeg.

Da kan man heller kjøpe nye kort, og med det øke gjensalgsverdien samt nyte et

helt ferskt og nytt kort uten usikkerhet. 

Lenke til kommentar

betalte nettopp 4000 pr stk for EVGA 1080ti SC Black, så 5000 er mere reelt etter min mening, nå som 20 serien har kommet!

 

:confused:  prutet du litt her eller? Stort sett alt en kommer over ligger på 6k+  :huh:

 

Lønner seg vel heller å kjøpe nytt, oftere kampanjer på 1080 Ti nå, sett et par nede på 7k

Lenke til kommentar

Prutet ikke spesielt mye i grunn, fortalte han bare at ett brukt grafikkort er litt som å kjøpe bruktbil, de stuper i verdi ;)

 

:lol: forsåvidt mye sannhet i det! Har nå alt jeg trenger for å sette sammen min nye PC, har til og med

"fått" et gammelt 760 av en venn så jeg i det minste får satt opp maskinen og igangsatt installeringer osv.

 

Litt kjipt å ikke ha det skjermkortet jeg "burde ha" da, men.. litt vel flaskehals-faktor her. Men det får gå.

 

Scanner gjennom Finn hver dag, fant et 1080 Ti til 5000 her forleden, men det ble solgt etter noen minutter,

og kjapp på avtrekkeren er jeg tidvis, men på langt nær alltid  :dontgetit:

 

Krysser fingre og tær  :confused:  :hmm:  :grin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:lol: forsåvidt mye sannhet i det! Har nå alt jeg trenger for å sette sammen min nye PC, har til og med

"fått" et gammelt 760 av en venn så jeg i det minste får satt opp maskinen og igangsatt installeringer osv.

 

Litt kjipt å ikke ha det skjermkortet jeg "burde ha" da, men.. litt vel flaskehals-faktor her. Men det får gå.

 

Scanner gjennom Finn hver dag, fant et 1080 Ti til 5000 her forleden, men det ble solgt etter noen minutter,

og kjapp på avtrekkeren er jeg tidvis, men på langt nær alltid  :dontgetit:

 

Krysser fingre og tær  :confused:  :hmm:  :grin:

 

Hehe, ett skjermkort er heldigvis det letteste å bytte ut når du bestiller "nytt" :) 

 

Alltid gøy med ny HW, håper du blir meget fornøyd med maskinen, husk å post noen bilder til meg hvis du har tid og mulighet :D

 

hadde jeg tenkt over det litt før, så hadde jeg nylig ett 1080 kort for salg, dette var riktignok uten lufkjøleren, hadde bare vannblokk til det, litt vanskeligere å selge!

Lenke til kommentar

Hehe, ett skjermkort er heldigvis det letteste å bytte ut når du bestiller "nytt" :)

 

Alltid gøy med ny HW, håper du blir meget fornøyd med maskinen, husk å post noen bilder til meg hvis du har tid og mulighet :D

 

hadde jeg tenkt over det litt før, så hadde jeg nylig ett 1080 kort for salg, dette var riktignok uten lufkjøleren, hadde bare vannblokk til det, litt vanskeligere å selge!

 

Will do! Skal prøve å manne meg opp og sette i gang over helgen!

Ser den, men vannblokk fungerer jo nokså greit! Litt vanskeligere å selge ja,

det tror jeg på! Deilig å få det unna uansett, så man ev. kan finansiere nyere innkjøp  :xmas:  :dribble:

Lenke til kommentar

Will do! Skal prøve å manne meg opp og sette i gang over helgen!

Ser den, men vannblokk fungerer jo nokså greit! Litt vanskeligere å selge ja,

det tror jeg på! Deilig å få det unna uansett, så man ev. kan finansiere nyere innkjøp  :xmas:  :dribble:

 

Konge! gelder meg til å se hva du har stelt i sammen! 

 

hehe, ja, sånn blir det når man har for mange ting og vannkjøler alt man har, da blir ting borte etterhvert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...