Gå til innhold

Bytte fra Apple til Android


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha hatt min iPhone 6 Plus i 2,5 år, har jeg lyst på en ny telefon. Grunnen er rett og slett fordi jeg har gått litt lei hele styret med at man alltid må ha den nyeste iPhonen og at jeg synes de overpriser noe sykt. Har lenge siklet på iPhone x men etter å ha sett litt på andre Android modeller har jeg skjønt at man kan få tilsvarende tlf til billigere pris(?). Er Huawei som frister mest.

 

Er det noen som har byttet fra Apple til Android og kan fortelle hvordan overgangen var?

Ønsker også erfaringer med Huawei, Iphone vs Huawei o.l :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Huawei Mate 10 pro. Ikke no problem å bytte. Personlig tror jeg at jeg vil tilbake til iPhone, men det er for dyrt for meg også. Men personlig synes jeg ios er ett bedre os, og jeg mener at apper er bedre til iPhone enn Android. For å ikke snakke om oppdatering som er 100 gang bedre på ios enn på de fleste android telefoner.

 

Jeg kan eller anbefale Mate 10 pro. Mye telefon til den prisen: https://www.dustinhome.no/product/5011051144/mate-10-pro?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146639

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt min iPhone 6 Plus i 2,5 år, har jeg lyst på en ny telefon. Grunnen er rett og slett fordi jeg har gått litt lei hele styret med at man alltid må ha den nyeste iPhonen og at jeg synes de overpriser noe sykt

 

Bare sånn at jeg har forstått dette riktig. Du er altså lei av hele "styret" at man *alltid* må ha den nyeste iPhone? Men du sitter med en iPhone 6 som kom i 2014 (!) og som nå har mottatt nyeste iOS 12, som kom nå?

 

Er det bare jeg som ikke helt ser logikken her?

 

EDIT: Ikke for det, å bytte til Android er ingen sak, du finner mye fint der, og du setter deg fint inn i telefonen på egenhånd etter kort tid. Jeg hadde kikket etter en telefon med ren Android, da er du sikret seneste oppdatering og du slipper mye bloat som to forskjellige app-butikker, epost-klienter, innlogginger osv osv :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bytte til Android to år på rad og endte begge gangene med å kjøpe iPhone (x i fjor og XS i år) etter kort tid. I fjor holdt jeg ut en helg og i år gikk det vel 2-3uker før jeg gikk tilbake igjen.

 

Jeg tror du vil savne hvor bra ting bare virker samt det som mobilnerd nevner over. Kanskje løsningen er å gå fra iPhone -> doro uten smart telefon og så tilbake til Android etter noen måneder bare sånn at man føler at det blir en oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bytte til Android to år på rad og endte begge gangene med å kjøpe iPhone (x i fjor og XS i år) etter kort tid. I fjor holdt jeg ut en helg og i år gikk det vel 2-3uker før jeg gikk tilbake igjen.

 

Jeg tror du vil savne hvor bra ting bare virker samt det som mobilnerd nevner over. Kanskje løsningen er å gå fra iPhone -> doro uten smart telefon og så tilbake til Android etter noen måneder bare sånn at man føler at det blir en oppgradering.

Du beskriver personlige preferanser. Bare fordi du ikke liker Android betyr det ikke at alle andre ikke liker det. Jeg har hatt iPhone før, men kunne aldri tenkt å gått tilbake, nettopp pga iOS. Betyr ikke dermed at alle andre deler samme oppfatning :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å gå over fra iOS til Android er gambling, er umulig å si før du har prøvd. Tror alle jeg kjenner som har gjort dette, har forskjellig mening på dette. 

 

Men for all del ikke bruk argumentet med "styret om å ha nyeste iPhone". Det er for det første minst like relevant

med alle android telefoner.  

 

For de andre er selv nyeste iOS 12 er støttet på selv 5 år gamle iPhones fra dag 1, det er ikke

hverdagskost på android fronten. 

 

Men for all del, kan være sunt å prøve noe nytt. Prisen er jeg enig i har blitt høy på Apple, men Samsung og Huawei ligger på slep de også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lenge tenkt på ny telefon selv. Har iPhone 5s og skulle gjerne hatt en ny telefon. Nye iPhone har jeg ikke råd til. Bestilte Samsung S9, men likte overhodet ikke android. Til Tross for at Samsung S9 hadde alt jeg ønsket meg av en telefon, ble den returnert. Det var ikke iPhone. Alt fungerer så mye bedre på iPhone synes nå jeg. Også er de mye enklere å bruke.

Nå venter jeg på iPhone Xr og skal vente til black friday for å se om det kommer noen tilbud på iPhone. Klarer bare ikke android.

Lenke til kommentar

Android er heller ikke Android.

Samsung, Huawei, Sony osv gjør alt dem kan for å modifisere Android slik at det skal bli deres "eget system".

 

Vil du ha god Android opplevelse annbefaler jeg Oneplus eller Nokia/Xiaomi og andre telefoner levert med Android One.

 

Da får du en ren Android og hyppige oppdateringer.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lenge tenkt på ny telefon selv. Har iPhone 5s og skulle gjerne hatt en ny telefon. Nye iPhone har jeg ikke råd til. Bestilte Samsung S9, men likte overhodet ikke android. Til Tross for at Samsung S9 hadde alt jeg ønsket meg av en telefon, ble den returnert. Det var ikke iPhone. Alt fungerer så mye bedre på iPhone synes nå jeg. Også er de mye enklere å bruke.

Nå venter jeg på iPhone Xr og skal vente til black friday for å se om det kommer noen tilbud på iPhone. Klarer bare ikke android.

Du er ikke alene om dette. Android går sikkert helt fint det om man ikke vet om bedre, men det er vanskelig å bytte når man vêr hvor bra det kan være. Ignorance is bliss :)

Lenke til kommentar

Du er ikke alene om dette. Android går sikkert helt fint det om man ikke vet om bedre, men det er vanskelig å bytte når man vêr hvor bra det kan være. Ignorance is bliss :)

Det blir jo det samme med iOS da, man kan se bort fra alle skavankene og manglene, samt alt apple trykker nedover halsen, for ikke å snakke om voldtekten av lommeboka, bare fordi man har funnet en liten bit av økosystemet man liker bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil bare si at for min del er bytte av launcher helt nødvendig for en god Android opplevelse.

 

Anbefaler å bruke noen kr på Nova launcher

 

Kommer helt ann på hvilken launcher den blir levert med.

Brukte Nova Launcher Prime før, men Launchern Oneplus blir levert med er vel så bra.

 

Samsung og andre sine launchers er søppel så da må man ty til med Nova eller tilsvarende.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det blir jo det samme med iOS da, man kan se bort fra alle skavankene og manglene, samt alt apple trykker nedover halsen, for ikke å snakke om voldtekten av lommeboka, bare fordi man har funnet en liten bit av økosystemet man liker bedre.

Ser ikke helt hvordan det blir det samme. Aldri følt at det er noen oppgradering å gå den veien. Det må bare oppleves, men om du vil ha muligheter til å kjøpe fra flere produsenter så er det sikkert bedre å holde seg til Android enn å prøve iPhone og finne ut hvor bra ting kan være for da er det mye vanskeligere å gå tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan det blir det samme. Aldri følt at det er noen oppgradering å gå den veien. Det må bare oppleves, men om du vil ha muligheter til å kjøpe fra flere produsenter så er det sikkert bedre å holde seg til Android enn å prøve iPhone og finne ut hvor bra ting kan være for da er det mye vanskeligere å gå tilbake igjen.

For min del er det en dealbreaker at jeg ikke kan lagre en pdf eller ppt på en iPhone, for så å hente den frem på min personlige PC ved hjelp av en USB-kabel.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan det blir det samme. Aldri følt at det er noen oppgradering å gå den veien. Det må bare oppleves, men om du vil ha muligheter til å kjøpe fra flere produsenter så er det sikkert bedre å holde seg til Android enn å prøve iPhone og finne ut hvor bra ting kan være for da er det mye vanskeligere å gå tilbake igjen.

Har hatt iPhone og jeg har iPad Pro i dag... Irriterer meg støtt og stadig over mange ting, blant annet;

 

  • WiFi tilkobling etter wakelock
  • VPN dør i power save
  • Plassering av ikoner
  • Tilnærmet 0 kontroll på databruk (4G)
  • Proprietær lade/data port
  • Må kjøpe Apple kabel til 300kr for å få hurtiglading ( og lader til 599 om man ikke har det)
  • Ingen dark mode
  • Ingen widgets på samme måte som android
  • Ingen pop-out player for YouTube
  • Ingen chat heads i messenger
  • Kan ikke slå av animasjoner
  • Notifikasjons-systemet er totalt uoversiktlig.
Endret av MariusJS
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...