Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT vurdering

Anbefalte innlegg

Siklet litt på nextgenitel siden høst og siden Telenor Avidi's (topp opplevelse, men kun fordi det er det gamle alfanett nettverket) halvårs kontrakt ender nå i januar har jeg lyst til å bestille meg ngt, men jeg har noen spørsmål:

-Ingen som har hatt problemer med at internett kutter etter en viss tid osv?

-Hvordan fungerer installasjonen, er det å plugge i nærmeste kontakt eller må man splitte telefonkabler`?

-Hørt at Netopia routeren var ihvertfall litt kresen på porter, er dette fortsatt et "problem"?

takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri opplevd den minste nedetid på min NextGenTel linje. Installasjonen hos meg ble utført av en installatør fra Bravida, og det inngikk i etableringsgebyret. Fikk da opprettet en egen bredbåndskontakt ved siden av PC'n som jeg plugger modemet inn i. Fra modemet går en kabel til en hub, og fra hub'en en kabel til alle datamaskiner som er tilkoblet nettet. Har aldri hatt problemer, untatt en gang pga. en feil Bravida gjorde. Da jeg ringte kundeservice på NGT, fikk jeg svar etter 5 minutter og feilen var rettet da jeg kom hjem fra jobben den dagen.

Har Cisco ruteren, så jeg vet ikke hvordan Netopia ruteren er på porter og lignende. Tror Cisco ruteren er bedre, men det er vel hva slags linje du har der du bor som bestemmer hvilken ruter du må ha.

Lenke til kommentar

Jeg har netopia 4542 ruter. Det gikk helt fint å åpne porter til jeg klarte å trykke på gjennopprett standardinstillinger på http://endring.nextgentel.no . Etter jeg gjorde dette har det ikke gått an å åpne porter igjen. :devil:

Jeg har ringt inn 5 ganger, men ingen av de som har tatt imot telefonen har kunnet svare på spørsmålet....

edit: Ellers er jeg _MEGET_ fornøyd med abonnementet hos ngt, f.eks bredere smil tilbudet de hadde i sommer som egentlig skulle vare til 1. sep, varte til nærmere 14-15 sept, kjekt med 4mbit litt lenger vet du

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar

såvidt jeg har skjønt har de 2 netopia routeree. Jeg har bare den store (tror det er den "gamle"), men den er veldig enkel å konfigurere, til å åpne hvilke porter som helst.

du finner det meste av info om porter og ngt på www.relativt.net

Jeg har opplevd noe nedetid, men det har vært andre enn ngt sin feil, som for eksempel da en gravemaskin ødela kablene i veien... :|

Ngt kan anbefales på det sterkeste...

Lenke til kommentar

Har Cisco router og har aldri opplevd nedetid eller problemer av noe slag. Til og med de 2 gangene jeg har ringt inn til support har jeg fått den hjelpen jeg trengte.

Hadde innstallatør fra Bravida som gjorde en utmerket jobb og var hyggelig i tillegg.

Anbefales

(P.S : har hatt Telenor ADSL også. De 7 månedene jeg hadde dem forsvant linjen et uttall ganger og supporten var elendig. Er glad jeg er ferdig med Telenor, snart også ferdige med dem på fast-telefon. Det skal bli godt)

Lenke til kommentar
hehe.. mye positivt.. dette lukter bestilling :D

blei da en fin julepresang i år og da.. dæven :)

jeg har ikke hatt noe problem med Nextgentel enda.

Linjen har vært nede i et par timer siden jeg fikk den tror jeg.

Det tok litt tid når jeg skulle flytte linjen til en annen leilighet..nesten 3mnd..hehe

Men det er verdt og vente på synes i hvertfall jeg.

Når det gjelder routeren,så er det veldig lett og åpne porter :)

Best når det gjelder pris/ytelse i hvertfall.

Lenke til kommentar
Hehe, eneste negative jeg har opplevd er treg levering og treg support..men når først alt virker går ting bra :D

Det tok nesten 1,5 år før jeg fikk det. Det var veldig irriterende: "Bestillingen din er utsatt pga omprioriteringer" elns. Men nå som jeg har det er jeg kjempefornøyd :thumbs:

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar
Hehe, eneste negative jeg har opplevd er treg levering og treg support..men når først alt virker går ting bra :D

Hentet fra en annen tråd her på forumet :

Gjennomsnittlig ventetid på NGTs supportlinjer:

"Gjennomsnittlig ventetid pr 17.12.2003 kl. 12:30

I går: 5 minutter

I dag: 4 minutter

Siste time: 15 minutter"

Lenke til kommentar

For tiden finnes det kun ett alternativ som gir så mye for pengene...NGT.

Cisco routern funker som den skal den, det gjør sikkert og de andre selv om cisco høre litt bedre ut da... :p

BTW. har så ut som de har begynnt å lever emed trådløs router til de som ønsker det? Lå en på endring.nextgentel.no...

Lenke til kommentar

eneste problem med "kutting av internet" jeg har hatt, var min "egen" feil.. routeren var satt til å refreshe dhcp'n hver 3time el.l.. så dersom jeg spilte f.eks på msgames, ble jeg plutselig kasta ut..

har nå endret dhcp'n til å refreshe hver 167time (max).. kunne jo liksågrett satt det til statisk ip..menmen..

og ja.. har hørt at NGT har forbedret support'en massivt!

er ingen tvil om at NGT er det beste alternativet utenom Lyse (som har 10/10mb)

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...