Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil med budsjett opp til 170.000,-. A4/A5?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne en ny bil , da min eldre Audi a6 sedan ikke er helt trofast om dagen. Har et budsjett opp til 170.000, men må ikke bruke så mye.

Jeg har sett på A5 2011, A4 quattro 2009/2010 og A4 fremhjulsdrift 2011(eller nyere). Hva tenker dere om de bilene? Jeg vil ha en bil som ikke taper seg for mye i verdi og som det ikke dukker opp alt for mange utgifter på..

Jeg vet A5 har slitt med flere motorproblemer på bensinutgavene. Er det noe annet jeg burde være obs på?

Noen av kriteriene mine:

- Nyere enn 2009

- Sprek nok

- Økonomisk

- Helst quttro

- Skal se litt fint ut

- helst ikke over 140.000km

Kom gjerne med innspill om andre biler enn de jeg har nevnt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Audi a5 2.0tfsi 2011 modell. Den hadde problem med alt for høyt oljeforbruk og forrige eier fikk byttet til helt ny motor på garanti av møller. Så lenge du finner en bil som har byttet motor og alt er dokumentert så skal ikke det være noe problem lenger.

Lenke til kommentar

A5 har også hatt store problemer med det berømte dobbelmasse svinghjulet, spesielt på tidlige modeller :\

EDIT: Har hatt en del Audier selv, å jeg har hatt en del dyre reperasjoner på alle sammen(god mulig jeg har hatt mandagsbiler).

Kjøpte min første BMW for 2 år siden, etter det går jeg ikke tilbake til Audi!

for all del, Audi er fine biler, bare hatt dårlige erfaringer med de

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Jeg har en Audi a5 2.0tfsi 2011 modell. Den hadde problem med alt for høyt oljeforbruk og forrige eier fikk byttet til helt ny motor på garanti av møller. Så lenge du finner en bil som har byttet motor og alt er dokumentert så skal ikke det være noe problem lenger.

Så det er en stor fordel hvis motoren er byttet, så lenge det er gjort riktig? Første tanke var at jeg burde holde meg unna. Har alltid hatt det inntrykket at det forkommer flere feil på A5 enn A4. Har veldig lyst på A5, men ikke hvis det er en større risiko for feil enn A4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...