stian123 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei! Lager sider i Microsoft Front Page 2002. Men hvordan lager jeg egentlig rammer/celler? Helst ikke bare gi meg en HTMLkode for jeg bruker ikke HTMLredigeringa mye.. Finnes det ikke noe sted: Sett inn celle eller no? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Eller: Dere kan jo godt skrive HTMLkoden da.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Rammer og celler er to _veldig_ forskjellige ting. For å sette inn en tabell (en del av en tabell blir kalt celle), kan du f.eks gå til tabell > sett inn > tabell. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 ok, da skal jeg ha rammer jeg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Husker vagt noe fra VKI IT der vi måtte lære rammer.. Fil - Nytt Webområde - (Her en plass kan du velge rammesider tror jeg) Ellers er det vel en meny som heter "Rammer" i FP XP, men den gjelder vel kanskje bare etter man har fått satt inn noen rammer.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ellers er det vel en meny som heter "Rammer" i FP XP, men den gjelder vel kanskje bare etter man har fått satt inn noen rammer.. Det har du helt rett i. Though jeg ikke skal starte en ny diskusjon, er tabeller i de aller fleste tilfeller å foretrekke foran rammer. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 okay, takker Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tabeller er jo å foretrekke ja, men man må da til med for eksempel PHP (noe som kan lønne seg å ha litt kunnskap om) Syns det er tragisk at man må lære seg rammer og annet unødvendig dritt om man tar VKI Data som valgfag på skolen.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 PHP har ingenting med tabeller å gjøre... Og ja, det er en skam å tenke på hva vi lærte på VK1 Brukersystemer. Vi lærte at frames var det beste og at animerte giffer var et tegn på kvalitet og kunnskaper. For å få 6ern måtte man bruke hver eneste jævelskap av effekter frontpage kunne tilby. Og det er ikke lite: Mouseover på bilder, java-knapper, rullende text (<marquee> tror jeg), masse animasjoner, u name it.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Når jeg sa man burde kunne litt PHP sammen med tabeller mente jeg istedenfor frames. At man bruker et include-script isteden lissom.. Trenger ikke gjøre det, men det var poenget mitt.. Brukersystemer het det ja, ble surrete fordi jeg ikke kom på navnet.. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 PHP har ingenting med tabeller å gjøre... Og ja, det er en skam å tenke på hva vi lærte på VK1 Brukersystemer. Vi lærte at frames var det beste og at animerte giffer var et tegn på kvalitet og kunnskaper. For å få 6ern måtte man bruke hver eneste jævelskap av effekter frontpage kunne tilby. Og det er ikke lite: Mouseover på bilder, java-knapper, rullende text (<marquee> tror jeg), masse animasjoner, u name it.. Skjønner strålende godt hva du mener Dødskjipt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) VKI Brukersystemer var jo litt valgfritt da.. (Vertfall på vår skole) Mens de andre laga frames-sider, fikk jeg lov å leke med min side som brukte tabeller og PHP.. Han brydde seg ikke spesielt, han så at jeg mestra frames. Litt kjedelig på prøver da, fordi det går fortere å lage frames-sider, enn til å laga includescript osv.. Men scora alltid 5/6 på hjemmesidene på prøvene. Accessen var det vel så som så med.. Fikk også lov å fikle litt med Access-baser på nettet, men det gadd jeg ikke til å begynne seriøst med.. Synd at VKII Brukersystemer bare er Access og teori. Savner webben.. Andre som har/har hatt VKII Brukersystemer her, som bruker/brukte den rosa boka..? Endret 17. desember 2003 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå