Carma Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Mistet jobb i juni, og skal flytte og søke om dagpenger. Har jeg rett på dagpenger når jeg kommer flyttende inn i ny kommune? Lenke til kommentar
Orak Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Hvilken kommune man bor i skal ikke spille noen rolle. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Dagpenger er en statlig ytelse, spiller ingen rolle hvor i landet du bor. Lenke til kommentar
Carma Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 For å søke om en ytelse fra NAV, kan man ha en postboksadresse registrert i folkeregisteret? kan man foreks ha en co adresse? eller må man ha en folkeregistrert adresse til en bolig? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 For å søke om en ytelse fra NAV, kan man ha en postboksadresse registrert i folkeregisteret? kan man foreks ha en co adresse? eller må man ha en folkeregistrert adresse til en bolig? Du må ha folkeregistrert adresse til en bolig. Lenke til kommentar
Carma Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Du må ha folkeregistrert adresse til en bolig. Så jeg må ha registrert en adresse til en bolig? Er det et krav eller kan det vurderes skjønnsmessig? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Så lenge du har fått redusert arbeidstida med minst 50% i ein jobb der du har hatt stor nok inntening, samt at du er reelt arbeidssøkande så har du rett på dagpengar. Så vidt eg kan sjå så må du ikkje ha ein bustad, men NAV legg folkeregistrert adresse til grunn. Folkeregistrert adresse er det som avgjer kva NAV-kontor du skal henvende deg til, og fungerer også som ei vertifisering på at du er den du hevder. Dersom du står registrert utan fast bopel så er det sjølvsagt dette dette du oppgir, men då må du pårekne at NAV ber om ytterligare detaljar om kvar du bur og oppheld deg. Lenke til kommentar
Carma Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 Så lenge du har fått redusert arbeidstida med minst 50% i ein jobb der du har hatt stor nok inntening, samt at du er reelt arbeidssøkande så har du rett på dagpengar. Så vidt eg kan sjå så må du ikkje ha ein bustad, men NAV legg folkeregistrert adresse til grunn. Folkeregistrert adresse er det som avgjer kva NAV-kontor du skal henvende deg til, og fungerer også som ei vertifisering på at du er den du hevder. Dersom du står registrert utan fast bopel så er det sjølvsagt dette dette du oppgir, men då må du pårekne at NAV ber om ytterligare detaljar om kvar du bur og oppheld deg. Planen er å flytte til en annen kommune, men jeg har ikke tenkt å kjøpe noe. Muligens leie et sted, eller bo på hytta i den kommunen. Eller bo hos søsteren min. jeg kan melde flytting til hennes adresse foreks. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hytte er problematisk, siden det er en fritidsbolig. Dog, så kan du melde flytting til f.eks din søster, i folkeregisteret. Men, faktisk bo en annen plass. Hvis NAV spør om en leiekontrakt hos din søster, ja, så skriver dere en. Det er ofte lurt hvis man ønsker bostøtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå