Gå til innhold

iOS 12 - automatisk oppdatering: Et lite problem?

Anbefalte innlegg

Med iOS 12 har telefonen min (iPhone 6 Plus) fått automatisk oppdatering. Ja, jeg vet jeg kan slå det av.

Men det synes å ha et lite catch: Når telefonen omstarter, så logger den seg pent på igjen, og alt ser greit ut. Men SIM-kortet er deaktivert, og trenger PIN-kode. Det legger du ikke merke til sånn uten videre, alt ser normalt ut, og at det mangler dekning på toppen av skjermen er ikke så framtredende. 

Det hendte meg her om dagen, i hvert fall antar jeg at det var det som skjedde. Jeg ventet på en telefon som aldri kom, og merket ikke noe før jeg skulle ringe selv. Da ble jeg bedt om PIN, og så kom det rennende inn noen SMS, men eventuelle samtaler var jo tapt.

Ikke noe stort problem, må bare huske på å sjekke om morgenen (auto-update skjer angivelig når telefonen er tilkoblet strøm og WiFi, og jeg lader gjerne om natten) at jeg har dekning.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville slått av automatisk oppdatering.

Ja. Får se om det er noe problem. Kanskje blir jeg vandt til det.

Slå av sim kode?

Ja, det går selvsagt an. Men føler det er en liten ekstra sikkerhet i det om telefonen skulle havne i andre hender.

Det faller nok mer under nyttig å vite, enn egentlig et problem. Det kan jo være flere enn meg som plutselig går rundt og ikke får noen samtaler de venter på.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...