Gå til innhold

TNT2 i ny maskin

lenny25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge en ny maskin for min far og har et gammelt TNT2-kort liggende. Spørsmålet er om dette kortet funker i et nytt AMD-HK. Har lest om varierende Volt-styrker på nye og gamle skjermkort.

Det stemmer!

Gamle AGP 1.0 (1x og noen 2x) fikk på 3,3V, mens

Nyere AGP 2.0 (noen 2x, og 4x) går på 1,8V mens

De nyeste AGP 3.0 (noen 4x og alle 8x) går vel på 0,8V

Jeg tror det var ca slik i hvertfall. Nyere hovedkort tror jeg støtter de siste standardene (AGP 2.0 og AGP 3.0). Dvs at TNT2-kortet vil funke om det er AGP 2.0. Dette kan du sikkert sjekke på hjemmedisen til produsenten, enten under FAQ eller Spesifikasjoner for TNT2-kortet. Sjekk også med hovedkort-produsenten slik at du er sikker på at AGP 2.0 støttes av hovedkortet.

Lenke til kommentar

Tja.. er ikke sikkert du trenger å kassere TNT2-kortet ennå. Sjekk først om det er AGP 2.0 (2x) og deretter om hovedkortet støtter AGP 2.0 (2x) i tillegg til AGP 3.0

Vanlige PCI har alltid vært det samme. Så det skal fungere fint. Jeg har selv kjørt et 2MB PCI skjermkort på et hovedkort med i875P og Pentium4 2,8GHz/800"MHz". Alt funket fint, og sammen med det AGP-kortet som også var der, så satte jeg opp et trippel-skjerm oppsett. Fungerer glimrende så lenge man holder alt som heter 3D unna. (PCI-kortet er fra en Pentium I og støtter ikke noe 3D)

Lenke til kommentar
Jeg skal bygge en ny maskin for min far og har et gammelt TNT2-kort liggende. Spørsmålet er om dette kortet funker i et nytt AMD-HK. Har lest om varierende Volt-styrker på nye og gamle skjermkort.

Det stemmer!

Gamle AGP 1.0 (1x og noen 2x) fikk på 3,3V, mens

Nyere AGP 2.0 (noen 2x, og 4x) går på 1,8V mens

De nyeste AGP 3.0 (noen 4x og alle 8x) går vel på 0,8V

Jeg tror det var ca slik i hvertfall. Nyere hovedkort tror jeg støtter de siste standardene (AGP 2.0 og AGP 3.0). Dvs at TNT2-kortet vil funke om det er AGP 2.0. Dette kan du sikkert sjekke på hjemmedisen til produsenten, enten under FAQ eller Spesifikasjoner for TNT2-kortet. Sjekk også med hovedkort-produsenten slik at du er sikker på at AGP 2.0 støttes av hovedkortet.

Er vel ikke helt korrekt. De gamle AGP-slottene gikk på 3.3 , de nye går på 1.5... Hvis jeg ikke er TOTALT vranglært da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...