V3gas3 Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Heisann! Jeg har begynt på vg1 studiespesialisering og trives veldig godt. Skolen ligger cirka 45minutter med buss en vei, men det er akkurat for kort for å få borteboestipend. Sikkert andre som har verre, men jeg har 9 timer dag og det synes jeg er litt mye Jeg har derfor tenkt å begynne på annen skole neste år. Det er en privat skole med internat. Det ligger 55mil unna da. Men jeg har vært der mange ganger. Har en veldig god venn boende der, og vi har kjent hverandre i 4-5 år. Har også blitt kjent med andre der. Som sagt vil jeg begynne der neste år, men jeg har faktisk lyst til å begynne der etter 1.termin. Er dette idioti og dumt? Det er ikke fordi jeg ikke trives der jeg går nå eller ikke har venner her, men på grunn av det er mye kortere dag der (5-6t) også vil jeg være mest mulig sammen med de som jeg kjenner der. Har vært med han på skolen, og syntes det virker veldig fint der! Dumt? Takk for innspill Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Husk at skolene kan ha noe ulik rekkefølge på innholdet i de ulike fag. Skolene velger selv en del av rekkefølgen på pensum m.m. i løpet av et skoleår. Så sjekk ut det. Det er alltid best å unngå å bytte skole i løpet av skoleåret. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Enig med Plankeby, lurest å vente til du har fullført første skoleår. Så sparer du både tid og energi! Fint at du får deg venner der du går nå, og det er da høyst mulig å ivareta vennskap selv om en bare tilbringer ett år sammen. Å bo på internat kan være gøy, det har jeg gjort selv, men jeg tror du kan gjøre lurt i å ordne deg eget rom. Heh, jeg bodde på internat med en god venn, og kranglinga som førte med å dele rom holdt på å koste oss vennskapet. Så en må ordne seg skikkelig. Jeg og kameraten var økonomisk motivert, vi sparte nemlig noen hundrelapper hver i måneden på å dele rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå