Cocola Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hei, Jeg så igjennom tidligere dokumenter som var med i min bil. Der var det en kommentar fra møller i 2017 om at nedre fremre bærebru var begynt å bli dårlig. Jeg sendte ut forespørsel om bytte til 2 verksteder og det ene ga meg en pris på 3500 pr bru og det andre gå meg en pris på 19500 på bytte av 2 bærebruer pr side og 1 bærekule pr side. De sa at dette måtte gjøres fordi bilen har multilink fotstilling. Bilen er en Audi a5 2011 modell. Hvem skal jeg stole på? Vil det ene verkstedet gjøre alt for mye og unødvendig jobb eller er det at det andre verkstedet vil gjøre en alt for liten jobb? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Skal man garantere kunden at dette holder noen år så er det bare å bytte alt sammen. Det er det eneste riktige å gjøre, det er en mer realistisk pris som holder deg unna hyppige verkstedbesøk og uhyggelige opplevelser. Jeg hadde valgt nummer 2 fordi multilink er ræva. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2018 Så det å bytte bare bruen kan være bortkastet? Og er det i det hele tatt mulig å bytte kun den ene delen? Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Eller bytt de to nedre selv å spar 15000 Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 https://www.bildeler.no/barebru-nedre/audi/a5-8t3/D/2011/CAHA/?Vare=23729 https://www.bildeler.no/barebru-nedre/audi/a5-8t3/D/2011/CAHA/?Vare=23730 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Nedre fremre? Pleier å være øvre fremre som ryker først. Men den kan kanskje være byttet tidligere? Men hvis ingen er skiftet før og fremre nedre er gåen, ville jeg helt klart ha tatt en grundig sjekk av begge øvre i tillegg. Nedre bakre er vel den som ryker sjeldnest. Har du litt utstyr og plass å holde på, er det relativt enkelt å skifte disse selv. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Nedre fremre ja. Kan ikke finne noe sted i dokumentasjonen der det står at noe er byttet. Jeg har skrudd litt på bil før så regner med at jeg skal klare det. Eneste jeg tenker på er at jeg er avhengig av bilen og har en del erfaring med at ting ikke alltid går som planlagt (bolter som har rustet fast, manglende verktøy osv). Og siden dette er forstiliingen så regner jeg med at det er stor sannsynlighet for at noe har rustet fast. Har jeg rett der? Og en ting til, alt på denne bilen er gjort på møller og har papirer på alt. Hvordan blir det da hvis jeg gjør der selv. Da får jeg ikke papirer eller noe dokumentasjon på at det faktisk er gjort. Vil bilens verdi synke pga av det? Eller vil det gå fint ved et eventuelt salg? Kan jo være vanskelig å bevise at det faktisk er gjort. Endret 6. oktober 2018 av Cocola Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Skader ikke å prøve, hvis du ikke får det av så er det vel bare å kjøre den på verkstedet. Men trur ikke det skal være så ille. Er forresten to nedre armer, så jeg vet ikke om det er korrekt arm jeg linket til. Å hvis det er gummiforinger så er det lurt å jekke opp hjulopphenget før man strammer skikkelig til. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Ingen som har et godt svar på dette? Og en ting til, alt på denne bilen er gjort på møller og har papirer på alt. Hvordan blir det da hvis jeg gjør der selv. Da får jeg ikke papirer eller noe dokumentasjon på at det faktisk er gjort. Vil bilens verdi synke pga av det? Eller vil det gå fint ved et eventuelt salg? Kan jo være vanskelig å bevise at det faktisk er gjort. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Hadde aldri i verden betalt et verksted nesten 20 tusen for noen få deler i forstillingen. Så lenge bilen jeg skal kjøpe ikke har ulyder i for eller bakstilling, så bryr jeg meg ikke om at det må ha vært skiftet på et verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå