Gå til innhold

Dual "MP" system

Cloud

Anbefalte innlegg

Leste for litt siden at det var noen som snakket om å bygge et dual system på duron CPU og ville dette gått? Går det an å låse opp CPU til å tro at det er en MP?

Og vil dette i det hele tatt kjøre noe serlig bra?? Tenker da på i forhold til min Xp 2500.

Vil da dette systemet se bra ut?

CPU

Hovedkort

Ram

Edit:skriveleif

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Sitter ved siden av en maskin jeg har bygget for noen uker siden bassert på MSi K7D-Master L (dual kort) og to duron1400 jeg har modifisert.

Hvis du søker på duron1400 så finner du helt sikkert trådene vi har diskutert det i.

Kort sagt går det ut på å lukke den siste L12 broen og lede den til jord. Da enabler du SMP eller MP om du vil.

Det er blitt prøvd å enable L2 cachen også, men dette har jeg ikke fått til på mine to duroner. Selv om ikke duronene har full XP/MP cache så duger de fint i SMP oppsett på MSi kortet. De er klokket til 1600mhz og yter veldig bra på bryce5 rendring som er hovedsysselen til han som bruker maskinen.

Søk litt på nettet. Jeg vet det skal være mulig å enable full cache, men jeg har enda ikke fått det til. Har enda et MSi hovedkort og to duron1400 liggende, så det er godt mulig jeg prøver enda en mod for å se om jeg får det til.

DrErling

Lenke til kommentar

Du bør heller gå for dette. Det er bedre på flere måter.

Og å bruke to duron prosessorer fungerer fint det, men du må "låse opp" prosessoren for å støtte SMP. Det er en forholdsvis lett operasjon som det finnes mange "howto"s på nettet om hvordan du kan gjøre dette. Hadde jeg hatt digitalkamera her så kunne jeg ha laget en.

Og hvordan dette blir i forhold til XP2500 på et nForce2 hovedkort?

Vell, dårligere i spill og tregere i mye som har med minne å gjøre, men når det er CPU du trenger (video/lyd/bilde redigering, rendring, kompilering, osv) så er dette overlegent. Og en annen fordel er at du alltid har CPU kraft ledig til å gjøre hva du enn vil mens du gjør noe "tungt" i bakgrunnen.

EDIT: Og det drerling prøver å si er at du må lukke den siste L5 broen. :thumbup:

Jeg satt akkurat to XP2500 barton prosessorer på et MSI K7D-Master, men desverre tror jeg de er multiplyer låst, så det blir ikke 2~ GHz på meg.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...