Gå til innhold

Valg av xbox kontroll på PC


bgulhaugen

Anbefalte innlegg

Hei. 

Akkurat kjøpt forza horizon 4 på pc. Og vil ha en kontroll, og tenkte å kjøpe en xbox kontroll. Er mange forskjellig kontroller ser jeg. Hvilken er best for bruk på pc. Ønsker ikke kabel. Ser noen xbox er ment for PC? må jeg ha v2? 

 

Har ikke bluetooth på pcen tror jeg (med mindre dette er integrert i hovedkortet, noe jeg ikke tror)

 

Må man ha en egen usb dings for å bruke xbox kontrollen? Tar i mot tips..

Endret av bgulhaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp den nyeste stikken. Den har gummibelegg på baksiden og er stillere enn de tidligere variantene.

 

Så bruker du en micro-usb kabel frem til Bluetooth dongelen din til 5kr kommer.

https://www.ebay.com/itm/Mini-USB2-0-EDR-Wireless-Bluetooth-Dongle-Adapter-for-Laptop-PC-Win-Xp-Win7-8/292549487980?hash=item441d4eed6c:g:pX0AAOSw5IFa7Cvp

 

Eller du kan spytte inn 16kr å få en bedre dongel:

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-4-0-Micro-USB-adattatore-Wireless-MINI-Dongle-finestra-Xp-Vista-7-8-IT/183441209082?hash=item2ab5f2b6fa:g:OYsAAOSwHlRbo4iJ

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

En fast kablet 360  kontroller er bare å koble inn i PCen og den skal fungere med alle spill som en xbox one kontroller skal fungere med. Trådløse 360 kontrollere er litt mer tricky, om du kjøper kabel til den har den ikke noe kommunikasjon gjennom kabelen, bare strøm så det vil ikke funke, her må du ha en usb doongle fra microsoft som ikke produseres lenger, fins noen kinesiske knockoffs fortsatt, men det er vel litt 50/50 om de funker eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...