Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?

etm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste litt rundt og fant en review av Aopen 1557G. 3d mark 2001SE fikk maskinen 9700 poeng med driverne som fantes på support siden til Aopen. Høres ikke så verst ut. Maskinen kan fåes som GL versjon oxo (ihvertfall i England), make chassis men der det er sølv er det i stedet hvitt og tastaturet er svart. Hva som er annerledes innvendig er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Skjermen er utrolig god. Litt dårlig å se på fra siden, men det er så absolutt ikke mitt problem.

Må bare støtte denne utalelsen fult ut.

Skjermen er kjempe god og se på, masse og gå på med lys styrke, bruker vell bare 3 eller 4 hakket av totalt 10, kommer noe ann på lyset i rommet.

Ingen uklare deler, som man ser på endel bilige lcd skjermer, men fin og jevn hele veien rundt. Og jeg syns det ser ut som nesten 180 graders insynsvinkel fra siden, hvertfall ikke mye under 170. Mye mindre opp og ned en side lengs, men det er kansje vanlig?

Ellers vil jeg også si et 1400x1050 er som laget for denne 15" :) Hadde en m500 med 1400x1050 på 14", da var det noe liten skrift.

Lenke til kommentar

Jeg må være litt skeptisk her, fordi jeg vurderer å kjøpe en PC fra Whitebox, men 15k er mye penger! (for en student)

Hvor mye koster det forresten i frakt? (til trondheims-distriktet)

Hvordan er det med garantier og returrett? Hvor mye rettigheter har jeg som kunde? Er det ikke noe sånt som at 14-dagers returrett? At man kan sende tilbake uten noen spørsmål stilt før 14 dager er gått, om man ikke er fornøyd med PCn? Har Whitebox dette?

Valget står nemlig imellom i8600 og CL50. (Eller den med R9600 som kommer ganske snart)

Jeg vet sannelig ikke :ermm:

Advices? :yes:

Endret av Steifoo
Lenke til kommentar

Liker svært dårlig å vente :p

Men, man skulle da ikke tro at den nye CL 1557 vil bli noe dårligere enn "forgjengeren" CL50?

Det er vel en ny produsent av PCn? Men samme specs bortsett fra at R9600 er i den nye. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Liker svært dårlig å vente :p

Men, man skulle da ikke tro at den nye CL 1557 vil bli noe dårligere enn "forgjengeren" CL50?

Det er vel en ny produsent av PCn? Men samme specs bortsett fra at R9600 er i den nye. Stemmer ikke det?

Jo det stemmer det.

Jeg liker ikke vente selv, det var derfor jeg la til "om du klarer det" ;)

For all del; har du ikke ambisjoner om å kjøre HL2 på insane oppløsning duger CL50 meget bra. Pent design, eventyrlig skjerm, lite støy osv. Du kan sikkert få en oppgradering eller to gratis.

Lenke til kommentar

Mitt dilemma består vel hovedsaklig i om jeg har lyst til å bruke 15000kr på en PC som ingen har funnet en eneste test om, og som ingen kan si noe godt om fordi ingen har sett den :)

CL50 har fått veldig mye god omtale her på forumet. Derfor er jeg overbevist om at den er bra.

Jeg blir jo megaskuffet om jeg har brukt 15000kr på en PC som ikke lever opp til forventningene mine. (Og de forventningene er at den er like god som folk sier CL50 er, og enda litt til!)

Mvh,

Steifoo

Lenke til kommentar
Nye modellen med 9600 kortet skal bli sendt ut jan 8 fikk jeg i en hyggelig post i dag.

Så det kan bli artig å se

* sitte å telle ned *

Når bestillte du denne? jeg har sendt de flere mailer men får aldri svar, jeg bestillte min den 16 des :cry:

Lenke til kommentar
bestilte den 15 jeg da, det var egentlig en cl50 da...

Forandret den på nyttårs aften, var noe tull osv.

Så da forandra jeg likegodt bestillinga til 9600 maskina

Egentlig samma med meg, ringte den 16 og skulle bestille cl50, da sa han fyren at de fikk inn pc med 9600 kortet og da sa han at jeg sikkert fikk den før jul, senest i romjula... liker ikke helt å vente åsså, de har også sagt de skulle sende meg bilder på mail fordi de hadde noen av den 1557, men still no mail :roll:

Lenke til kommentar
bestilte den 15 jeg da, det var egentlig en cl50 da...

Forandret den på nyttårs aften, var noe tull osv.

Så da forandra jeg likegodt bestillinga til 9600 maskina

Så du kommer til å ha ventet totalt ca 1 måned på en bestilt vare...?

Klarte virkelig Whitebox ikke å få sendt/levere en CL50 til deg på 2 uker?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Vel, siden Whitebox ikke selv har maskina med R9600 overrasker det meg ikke om han ikke har fått den enda  :roll:

Jeg stilte vel mer spørsmålet angående leveringstiden på maskinen han opprinnelig bestilte... :roll: Uansett, kjipt å vente 1 måned på en maskin da (sånn generelt)... Får håpe på at "den som venter på noe godt..."-slår inn ;)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Til noen som har kjøpt av Whitebox... Betalte dere kontant? (gjelder budbil)

Du bør gå i banken og anskaffe en krysset bankremisse på det aktuelle beløpet. Med mindre budbilen har kortterminal, dette varierer. Bankremissen bør være krysset, da dette innebærer at pengene må settes inn på en bankkonto av Whitebox, før de så kan heve dem igjen. Dette sikrer elektronisk spor. I tillegg mottar du en kvittering av banken der du får utstedt bankremissen som bevis. Dette er en sikker prosedyre.

Men bruk en bankremisse, ikke betal kontant med sedler. Bankremissen har imidlertid samme funksjon som kontanter, bare sikrere. Den lyder samtidig på Whitebox sitt navn, slik at om du skulle miste den, har den ikke verdi for noen andre.

Håper dette var brukbart svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...