Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?

etm

Anbefalte innlegg

Hvilken hastighet er det på DVD brenneren? Finner ingen info om dette på Whitebox sin side. Og noen som vet om den kan gjøres sonefri?

Fra Whiteboxs nyhetsside:

29.12.03

Whitebox vil som første i Norden også lansere vår nye Centrino modell med Radeon 9600 kortet. Dette vil bli en utrolig bra modell som er svært lik CL50. Den er utrolig stille med vanvittig ytelse og svært lang batteritid. Ellers har den samme specs som på CL50. Prisen vil bli litt dyrere men alle forhåndsbestillinger på denne vil oppnå samme pris som for CL50.

De sier iallefall at den skal være utrolig stille :)

Gjelder dette også under heftig grafikkbruk... noen som har erfaring fra CL 50?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde den fått samme skjerm som CL5 (UXGA 1600x1200), PC3200 400Mhz Dual DDR ram og Intel Centrino Mobile 1.7Ghz så hadde jeg definitivt gått for den. Men sånn som det ser ut nå heller det mer mot CL5 for min del.

Synd at ytelse må vike for portabilitet og støysvakhet. Men vil uansett se noen benchmarks før jeg bestemmer meg.

Hvis denne nye whitebox modellen virkelig viser muskler går jeg definitivt for den :)

Endret av cyberspin
Lenke til kommentar
Jeg mottok min CL5 ca. 20.30. Denne hadde norsk tastatur med æ, ø og å taster. Mottok svart bæreveske til den, inkludert i standard pris.

Tror du at du kunne kommet med noen benchmark resultater og specs på den CL5`en din ? :)

Jeg fikk 9787 poeng i 3DMark 2001 SE. Tror imidlertid det sitter feil ram (PC2100 DDR RAM) i maskinen min i stedenfor PC3200 DDR RAM. Kanskje får jeg enda bedre resultat når jeg mottar korrekt minne fra Whitebox.

Når jeg leser reviews på talknotebooks.com og om Sager 5680 (Som er identisk med Whitebox CL5) virker det som det er vanlig med en 3DMark 2001 score oppmot 10500 poeng. forutsatt at du har en clean Windows XP installasjon,SP1 og optimale skjermkortdrivere.

Her kan du lese en review av Sager 5680.

Lenke til kommentar
Snakka med whitebox i dag og forandra min cl50 bestilling til den nye centrino med r9600.

Og da fikk jeg også vite at denne modellen ikke var basert på fra elitegroup.

Dem hadde en modell som var baserte på elitegroup ja, men dette var vist noe annet..

Er ikke annet å si at jeg gleder meg som en unge her, om 2 uker eller noe så har man en ny og fin laptop med radeon 9600 kort :)

Det er jo typisk at de lanserer konge skjermkortet etter at jeg har skaffa meg R 9000. Doh! :scared:

Btw. jeg bestilte dvd brenner, fikk cd-rw, maa sende inn cd-rw`n for a faa dvd brenner`n...hvordan skal jeg greie meg uten cd-rom i flere dager? :roll:

Lenke til kommentar
Snakka med whitebox i dag og forandra min cl50 bestilling til den nye centrino med r9600.

Og da fikk jeg også vite at denne modellen ikke var basert på fra elitegroup.

Dem hadde en modell som var baserte på elitegroup ja, men dette var vist noe annet..

Er ikke annet å si at jeg gleder meg som en unge her, om 2 uker eller noe så har man en ny og fin laptop med radeon 9600 kort :)

Det er jo typisk at de lanserer konge skjermkortet etter at jeg har skaffa meg R 9000. Doh! :scared:

Btw. jeg bestilte dvd brenner, fikk cd-rw, maa sende inn cd-rw`n for a faa dvd brenner`n...hvordan skal jeg greie meg uten cd-rom i flere dager? :roll:

Du kan vell be de sende DVD'en på Express over natten?

Min CL50 ble sendt 30.12, og var hos meg 31.12 kl 8.15 altså under 24 timer, og snakker du pent med de så kansje de sender den før du sender din inn?

Er det foresten noen som har bestilt med WLan G, og som kan skru av WLan med den bryteren på siden? Hos meg ser det ut som den bryteren kun slår av lysen på fronten? Er det noen programvare som må instaleres?

Lenke til kommentar

Min CL50 ble sendt 30.12, og var hos meg 31.12 kl 8.15 altså under 24 timer, og snakker du pent med de så kansje de sender den før du sender din inn?

Er det foresten noen som har bestilt med WLan G, og som kan skru av WLan med den bryteren på siden? Hos meg ser det ut som den bryteren kun slår av lysen på fronten? Er det noen programvare som må instaleres?

Jeg har Wlan G, samme skjer med meg. Kan ikke slå av Wlan med bryteren. Jeg tror den kun fungerer på IR porten. Men burde også fungere på Wlan kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har Wlan G, samme skjer med meg. Kan ikke slå av Wlan med bryteren. Jeg tror den kun fungerer på IR porten. Men burde også fungere på Wlan kortet.

Svarer meg selv jeg da ;)

Tok en tlf til support, og siden vi har byttet til Wlan G som ikke er intell kort, så støtter ikke G kortet vårt denne funksjonen som er innebygd på hovedkortet. Så den slår bare av lyset.

Lenke til kommentar

Beskjed fra Whitebox:

"Bryteren på venstre side av maskinen fungerer ikke på det trådløse

nettverket. Grunnen til dette er at den er forbeholdt det trådløse

nettverkskortet som Intel leverer og ikke det som er installert i

maskinen. Intel leverer ikke G kortet innen trådløst slik at skulle du

ha fått bryteren til å fungere måtte du kun brukt trådløst nettverk av

typen B.

G kortet er et mye bedre kort enn B kortet slik at vi har valgt å

levere

med dette trådløse nettverkskortet istedet."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har reintsallert til XP nå, mangler USB driverne, finner ikke på Windows oppdate.

Noen som har dem liggende et lurt sted?

Har du service pack? Hvis du har det, kan jeg alltids slenge driveren opp på en ftp.

Lenke til kommentar
Du må ha service pack for å installere driverene fra Microsoft.com, ja.

Latterlich av Microsoft!

Kan jeg forandre CD key`n et sted i reg edit eller må jeg installere hele Win XP på nytt? (Ja brukte min gamle XP cd istdenfor den jeg bestilte, ikke spør meg hvorfor..)

Lenke til kommentar
Du må ha service pack for å installere driverene fra Microsoft.com, ja.

Latterlich av Microsoft!

Kan jeg forandre CD key`n et sted i reg edit eller må jeg installere hele Win XP på nytt? (Ja brukte min gamle XP cd istdenfor den jeg bestilte, ikke spør meg hvorfor..)

Slik endrer du lisens nr på XP:

To change the ID and Serial of an already installed version of XP (any version). Do this:

- open regedit

- browse to HKEY_LOCAL_MACHINEsoftwaremicrosoftwindows ntcurrentversionwpaevents

- double-click OOBETimer

- remove the 'ca' part from it by pressing HOME and then DEL (on keyboard)

- click OK

- close regedit

- start -> run

- type in: C:windowssystem32oobemsoobe.exe /a

- choose the 2nd option (phone activation)

- click Change product key (at the bottom)

- enter the product key you got from running the Blue List key generator

- press OK

- close the window

- restart your comp

..after restart..

- start -> run

- type in: C:windowssystem32oobemsoobe.exe /a

- verify that it says 'your copy of windows is already activated'

Kilde: Microsoft sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

De fortalte meg at modell nummeret vil bli 1557..

Utseende skulle være litt mer strømlinje forma som evergreen pcen og minimalt mindre enn cl50... jeg bestilte denne den 16 desember og skulle egentlig fått den før jul... venter fremdeles på den :no:

1.6 m pros

512 mb ram

9600 radeon

dvd brenner

60 gb 7200 rpm

gleder meg da, bare håper den kommer snart :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...