Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?

etm

Anbefalte innlegg

Vel...

Jeg tror ikke det er Whitebox sin feil.

Det er leverandøren til Whitebox som ikke greier å levere til riktig tid.

Det er leverandøren til Whitebox som har satt nye datoer hele tiden, og da har også Whitebox vært nødt til å sette nye datoer for levering.

Skylden blir jo automatisk gitt til Whitebox siden de ikke greier å holde det de lover, men alt de gjør er å gi oss de datoene leverandøren gir til dem!

Så det er nok leverandøren til Whitebox som må gis skylden for utsettingen tror jeg.

Bare så det er sagt, så er ikke jeg noe hemmelig undercover Whitebox-ansatt altså, men jeg synes det blir litt lett å skylde på et selskap som tilsynelatende gjør alt de kan for å levere ut produktet sitt. De er jo ute etter glade kunder, så da holder de vel ikke igjen PCene med vilje går jeg ut ifra...

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Vel...

Det er leverandøren til Whitebox som har satt nye datoer hele tiden, og da har også Whitebox vært nødt til å sette nye datoer for levering.

Skylden blir jo automatisk gitt til Whitebox siden de ikke greier å holde det de lover, men alt de gjør er å gi oss de datoene leverandøren gir til dem!

Så det er nok leverandøren til Whitebox som må gis skylden for utsettingen tror jeg.

Det tror jeg du har helt rett i. Mye kritikk ute og går. På en annen side skjønner jeg at folk er frustrerte, det er tross alt mye penger i omløp. Men... den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Lenke til kommentar
hvilket OS bruker dere som har Cl50? noen som har noen argumenter mot å bruke win2k?

Jeg har en cl50. Bruker dual boot med winXP og Fedora Core 1 uten noe problemer. Trengte ikke noe ekstra konfigurering i det hele tatt ved bruk av Fedora, noe aldri trodde skulle skje på forhånd..

Har prøvd å bruke Debian woody også, dette ble litt problematisk. Kjernen i woody er litt "outdated"... debian sarge vil jeg tro fungere bedre... prøvde 2.6.1 kjernen på woody, men ga opp etter en stund (er ikke alt for "reser" på linux).

Har også prøvd knoppix og den går som smurt!

Dæven å lang denne tråden har blitt :cool:

Har du fått drivere til alle ting og fungere også? Skal instalere en Linux distro snart selv, og Høyskolen min bruker RedHat på sine men ser jo RedHat er med i denne nye Fedora saken, at dette er den nye folke linuxen til RedHat.

Har du fått wlan til og fungere også? Og hvilket kort har du? Intell B eller den andre G nettverket?

Lenke til kommentar
Vel...

Det tror jeg du har helt rett i. Mye kritikk ute og går. På en annen side skjønner jeg at folk er frustrerte, det er tross alt mye penger i omløp. Men... den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Det som er frustrerende er jo at de hele tiden gir nye datoer, skulle tro de hadde lært nå at de ikke bør si noen dato før de har maskinene. Men det lærer vell av sine feil snart, hadde de selv operert med en antatt dato hadde de jo sluppet frustrerte kjøpere til en vis grad hvertfall.

Lenke til kommentar
Vel...

Det som er frustrerende er jo at de hele tiden gir nye datoer, skulle tro de hadde lært nå at de ikke bør si noen dato før de har maskinene. Men det lærer vell av sine feil snart, hadde de selv operert med en antatt dato hadde de jo sluppet frustrerte kjøpere til en vis grad hvertfall.

Jeg tipper Whitebox er like frustrerte selv som ikke kan få en sikker dato av sine leverandører.

Det er jo snakk om mange hundre tusen kroner for whitebox her, så jeg tror nok de blir rimelig frustrerte selv jeg :yes:

Lenke til kommentar
Vel...

helt enig, viss ikke har kontroll over leverandøren sin er dette noe de må ta med i beregningen av leveransedato. Det er faktisk mye mer "slitsomt" å bli skuffa x antall ganger i løpet av to uker, enn å vente på en "sikker" dato i de nevnte to ukene. dette er egentlig en anbefaling til whitebox-folkene, det holder nemlig ikke bare å være best på pris, da går folk lei av brutte løfter. jeg er klar over at jeg prater i litt store ord når jeg anklager whitebox for å bryte løftene sine, men av og til må en spade kalles en spade ( og litt til.. )

Lenke til kommentar
hvilket OS bruker dere som har Cl50? noen som har noen argumenter mot å bruke win2k?

Jeg har en cl50. Bruker dual boot med winXP og Fedora Core 1 uten noe problemer. Trengte ikke noe ekstra konfigurering i det hele tatt ved bruk av Fedora, noe aldri trodde skulle skje på forhånd..

Har prøvd å bruke Debian woody også, dette ble litt problematisk. Kjernen i woody er litt "outdated"... debian sarge vil jeg tro fungere bedre... prøvde 2.6.1 kjernen på woody, men ga opp etter en stund (er ikke alt for "reser" på linux).

Har også prøvd knoppix og den går som smurt!

Dæven å lang denne tråden har blitt :cool:

Har du fått drivere til alle ting og fungere også? Skal instalere en Linux distro snart selv, og Høyskolen min bruker RedHat på sine men ser jo RedHat er med i denne nye Fedora saken, at dette er den nye folke linuxen til RedHat.

Har du fått wlan til og fungere også? Og hvilket kort har du? Intell B eller den andre G nettverket?

Nei har ikke testet ut wlan kortet desverre..(har g kortet) Intel har vel ikke lagt ut linux drivere ennå... vet det går ann å få det til å fungere med litt tweaking. Les på linux-laptop og tuxmobile der står det enn del oppskrifter på hvordan folk har fått wlan i centrino pcer til å fungere under linux dog ikke spesifikt på compal cl50.

Har heller ikke brukt modem eller sd-kort leser i linux... resten vet jeg fungere... Speedstep fungere topp, får 4,5 timer batteri i Fedora.

Fedora er etterfølgeren av RedHat 9. Fedora er bare et nytt navn redhat har på redhat versjonen som er gratis. De tar seg betalt hvis du skal ha den nye versjonen av redhat. Fedora virker veldig gjennomført syntes jeg, likner veldig på redhat 9. Fedora

Endret av Mr_blue
Lenke til kommentar

Jeg har en CL 50, fortsatt med engelsk tastatur...., venter på den norske. Vel, det er ikke det som er problemet, men BIOS

Etter hva Aida32 sier, så har jeg BIOS fra INSYDE - dato 05/21/01 og som jeg har hentet fra Whitebox sine sider.

Så skulle jeg til å legge inn BIOS som følger med Driver CD. Der står det vitterlig at filene er modifisert 08/03/2003 som siste dato, men når jeg lager en oppstart diskett dukker datoen 08/06/2000.

Hva er siste og beste BIOS, den som er på driver sidene til Whitebox, eller bør jeg kjøre den som følger med Driver CD.

USIKKER..... :no:

Lenke til kommentar
Jeg har en CL 50, fortsatt med engelsk tastatur...., venter på den norske.  Vel, det er ikke det som er problemet, men BIOS

Etter hva Aida32 sier, så har jeg BIOS fra INSYDE - dato 05/21/01 og som jeg har hentet fra Whitebox sine sider.

Så skulle jeg til å legge inn BIOS som følger med Driver CD.  Der står det vitterlig at filene er modifisert 08/03/2003 som siste dato, men når jeg lager en oppstart diskett dukker datoen 08/06/2000.

Hva er siste og beste BIOS, den som er på driver sidene til Whitebox, eller bør jeg kjøre den som følger med Driver CD.

USIKKER.....  :no:

Jeg har verson 1.60, du kan jo ta en titt på compla sine sider, der ligger det hvertfall an 1.6a og 1.6b.

Link til CL50 Bios

Du finner dem på www.compal.com

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Takker for et kjapt svar.

Når jeg sammenligner linken til driverne, og den som er på sidene til Whitebox, så må jeg ha versjon A etter størrelsen på .Zip filen å dømme.

Har enda ikke tatt en restart, men skal granske BIOS nærmere.

Det jeg stusser litt over, er at jeg får såpass lav lesehastighet når jeg tester med AIDA32 (1985 MB/s) som er lavere enn AthlonXP 2100+

Men, men ... det finner jeg ut av senere. Nå vet jeg at jeg har noenlunde BIOS i boks og kan dra ut på en kaffeslaperas tur i fred og ro. :thumbup:

Lenke til kommentar

Konklusjonen er at BIOS som ligger på driver siden til Whotebox er 1.60a for det er den jeg har.. :cool:

Men så var det å få opp farten, eller har jeg allerede kommet til riktig ytelse på maskinen. Dette må testes.

Takker MrNielsen for kjapt svar og god hjelp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Til de som lurer ang linux bruk på cl50:

Ja dette fungerer helt perfekt.

G kortet er fult støtta i 2.6.x kjernen, og kan patches inn i 2.4 om man skulle ønske dette.

Centrino sin speedstep kan man også enable, og lett kontrollere gjennom programmer sånn som speedfreq..

For å si det enkelt, det er en drøm å sette opp laptope for linux bruk :)

Lenke til kommentar

jeg mener at det er whitebox sin feil. zepto og whitebox har like maskiner, men hvis det da er leverandøren som er treg, hvorfor får zepto kundene sine maskiner mye tidligere enn whitebox kundende da?

Whitebox har alltid vært treg med å levere, er ikke første gangen jeg leser om at de er trege. veldig amatørmessig.

Lenke til kommentar
jeg mener at det er whitebox sin feil. zepto og whitebox har like maskiner, men hvis det da er leverandøren som er treg, hvorfor får zepto kundene sine maskiner mye tidligere enn whitebox kundende da?

Whitebox har alltid vært treg med å levere, er ikke første gangen jeg leser om at de er trege. veldig amatørmessig.

Zepto har ikke den nye 1557 versonen da... For den kommer fra Aopen ikke Compal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tipper at et firma som Whitebox får inn bestillinger nærmest hver dag og da blir fort lageret tomt. Det jobber svært få folk der og med den økningen de har hatt i det siste er det klart de sliter. Jeg tipper det vil komme seg etter hvert, Whitebox gir ikke feil informasjon med vilje. Det ville vært naivt å tro.

Lenke til kommentar

Kanskje whitebox venter til de får "nok" forhåndsbestillinger før de bestiller fra leverandøren?

Aktiver smilies?

Vil du vise signaturen din i dette innlegget?

Aktiver e-postvarslig når noen svarer?

Hva med:

Aktiver smilies

Vis signatur

Aktiver e-postvarsling når noen svarer

Skjønner ikke helt dealen med spørsmålstegnene.

Den i midten er litt rar, og e-postvarslig er en feilstavelse.

[ Use None ] =)

Siste 10 innlegg [ i omvend rekkefølge ]

Bra forum.

Lenke til kommentar
Kanskje whitebox venter til de får "nok" forhåndsbestillinger før de bestiller fra leverandøren?

Aktiver smilies?

Vil du vise signaturen din i dette innlegget?

Aktiver e-postvarslig når noen svarer?

Hva med:

Aktiver smilies

Vis signatur

Aktiver e-postvarsling når noen svarer

Skjønner ikke helt dealen med spørsmålstegnene.

Den i midten er litt rar, og e-postvarslig er en feilstavelse.

[ Use None ] =)

Siste 10 innlegg [ i omvend rekkefølge ]

Bra forum.

Of Topic:

Slik hører vell ikke hjemme mitt i en diskusjon om bærbare?

Send en mail til en moderator og gjør dem oppmerksome på det, hvis det er så galt.

On Topic:

Ja noen som har hørt noe i dag da? om de nye 1557 ene sine?

Og de fleste ser ut til og være enige, Whitebox må slutte og Love datoer, de bør være litt mer diplomatiske og si mulig eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...