kitern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vuderer sterkt en CL50, men er litt usikker på batterilevetiden. Ser at man kan kjøpe ekstra batteri, men det er jo dritdyrt og atpåtil må man ta ut dvd-rom'en. Jeg syns batterilevetid er viktig og håper derfor den holder sånn ca. 5 timer. Ser også at det oppgis fra 4,5 - 5 timer forskjellige steder. Derfor lurer jeg på om noen virkelig har testet batterilevetiden....? eller som har kommentarer rundt batterilevetiden til CL50? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Synes den er helt grei jeg. Bruker den fra 1. time til matfriminutt på skolen uten å lade. Men tingen er at når du bare har 10% igjen så begynner maskinen å pipe som et uvær og du blir nødt til å stappe i laderen. Derfor får du bare utnyttet 90% (stillegående) av batteriet om du ikke slår av varslingen. Kjører du maskinen uten WLAN og med lav lysstyrke på skjermen, skal den ikke ha problemer med 4, 4 1/2 timer. Hva mener du med ta ut dvd-rommen? Du får sikkert avslag på ekstra batteri om du kjøper det sammen med maskinen. Edit: På skolen kjører jeg full lysstyrke og WLAN med 3-4 applikasjoner. Endret 12. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Men tingen er at når du bare har 10% igjen så begynner maskinen å pipe som et uvær og du blir nødt til å stappe i laderen. Derfor får du bare utnyttet 90% (stillegående) av batteriet om du ikke slår av varslingen. Har du funnet noen måte og slå av dette på? Lenke til kommentar
kitern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 etter hva jeg forstod fra tidligere innlegg må man bytte ut f.eks. DVD-rom'en med det ekstra batteriet....(?) eller stemmer ikke det? Jeg så på den reklamen fra baksiden av det bladet som det var linket til tidligere i innlegget, og der oppgav WhiteBox 5t. på batterlevetid, men det stemmer altså ikke i virkeligheten.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Men tingen er at når du bare har 10% igjen så begynner maskinen å pipe som et uvær og du blir nødt til å stappe i laderen. Derfor får du bare utnyttet 90% (stillegående) av batteriet om du ikke slår av varslingen. Har du funnet noen måte og slå av dette på? Man gjør vel det i bios? etter hva jeg forstod fra tidligere innlegg må man bytte ut f.eks. DVD-rom'en med det ekstra batteriet....(?)eller stemmer ikke det? Jeg så på den reklamen fra baksiden av det bladet som det var linket til tidligere i innlegget, og der oppgav WhiteBox 5t. på batterlevetid, men det stemmer altså ikke i virkeligheten.... Du kan glatt tyne det til 5 timer. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Men tingen er at når du bare har 10% igjen så begynner maskinen å pipe som et uvær og du blir nødt til å stappe i laderen. Derfor får du bare utnyttet 90% (stillegående) av batteriet om du ikke slår av varslingen. Har du funnet noen måte og slå av dette på? Man gjør vel det i bios? Nei ikke noe i Bios Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja, skulle gjerne funnet en løsning på pipelyden, som kommer når batteristatus er 10%. Anyway, mellom 4 og 4 1/2 time er vanlig hos meg med WLAN og USB mus koblet til. Lysstyrke - 3 prikker av 10. Lenke til kommentar
yotbar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 psdata.no selger 1557 kun for 7372,- inkl. mva, den er jo 7000 billigere enn whitebox!!! Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 psdata.no selger 1557 kun for 7372,- inkl. mva, den er jo 7000 billigere enn whitebox!!! helt sikkert HELT forskjellige specs da... Skulle likt å sett en: Pentium-M 1.6 512 mb ram 60gb hd cd brenner wlan g radeon 9600 SXGA til 7000 kr!!! Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) *dobbel post* Endret 13. januar 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Synes den er helt grei jeg. Bruker den fra 1. time til matfriminutt på skolen uten å lade. Men tingen er at når du bare har 10% igjen så begynner maskinen å pipe som et uvær og du blir nødt til å stappe i laderen. Derfor får du bare utnyttet 90% (stillegående) av batteriet om du ikke slår av varslingen. Det er jo ikke noe stress å fikse det da 1. Gå inn på lyd innstillinger 2. Velg Advanced og legg til Pc høytaler 3. Disable/Mute pc Høytalerene Dette har ingen virkning på de "vanlige" høytalerene men det skrur av den lille jævlen på hovedkortet! Og voila! No more beeeeeeeep........beeeeeeep....... Lenke til kommentar
yotbar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Den nye bærbar som whitebox.no ska selge nå er en aopen 1557G/A. med litt endring kanskje:) whitebox.no selger den for ca 16000,- (ikke sikker for den er ikke kommet ut enda) men psdata.no selger aopen 1557 G/A for bare 7542,- . er ikke det nesten 7000-8000 i forskjell??? Spesifikasjon er nesten det sammen!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 men psdata.no selger aopen 1557 G/A for bare 7542,- . er ikke det nesten 7000-8000 i forskjell??? Spesifikasjon er nesten det sammen!!! Er nok barebone de selger. Skallet med hovedkort. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 I tillegg kommer CPU, DVD eller CDRW-sak, Minne og harddisk... så det blir fort litt lell! Må da selvfølgelig monteres selv også! Hvor kjøper man cpu-en? noen som vet? Ser at de ikke selger den der. De selger SO-Dimm ram, cdrom og harddisk men ikke CPU-en. Pentium - M.. noen som vet? Lenke til kommentar
kons Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 det er vel en barebook dvs bare skallet, må legge til disk CPU osv. Ender vel opp på omtrent den samme prisen etter det. Lenke til kommentar
yotbar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 barebone ? hva det vil si?? en liten newbie Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) No more beeeeeeeep........beeeeeeep....... Bra tweak Hooligan! Har gjort forandringene. Nå er det bare å vente på at batteristatus synker til 10%... Endret 13. januar 2004 av EZAccess Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 barebone ? hva det vil si??en liten newbie Barebone - PC uten RAM, HDD og CPU. Lenke til kommentar
yotbar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 barebone i bærbar? går det an??? Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det er ikke barebone i en bærbar, men selve bærbaren er en barebook, altså et skall med et hovedkort inni. Så kan man kjøpe komponenter utenom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå