Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?

etm

Anbefalte innlegg

Veske følger med CL1557 også, fikk opplyst dette av Whitebox pr. telefon. Visstnok en annen (nyere) veske enn den som følger med CL50.

Tror ikke de rakk å få den ut før helgen, forhåpentligvis kommer den tidlig neste uke. Noen som vet noe mer?

For min del setter jeg stor pris på at OS/programvare er valgfritt, flere leverandører burde gjort det samme. Jeg har ikke funnet noen andre laptops med tilsvarende specs som kan konkurrere med CL1557 på pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off topic men gidder noen å slenge opp et bilde av kjøleløsningenm på Whitebox CL50?

For de som ikke vet hvordan man kommer til så er dette meget enkelt.

Den svarte "gjennomsiktige" glassruten som av og på knappen er på har et bittelite hakk like ved der lufta kommer ut av maskinen.

Putt en kniv opp der og dra forsiktig mot deg selv (utover) mens du løfter opp!

Gjør det samme på den andre siden og voila dekslet er av :yes:

Dere kan jo samtidig bytte ut den møkka goopen som er der med Artic Silver :thumbs:

Grunnen til at jeg vil ha bildet er at jeg skal modde kjøleløsningen til min Asus M6800n til slik som CL50 har. Men jeg har desverre da solgt jeg har solgt min CL50 og kusker ikke eksagt hvordan den så ut!

Dette er 100% ufarlig for folk som har skrudd litt på pc før!

Takker på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Litt off topic men gidder noen å slenge opp et bilde av kjøleløsningenm på Whitebox CL50?

For de som ikke vet hvordan man kommer til så er dette meget enkelt.

Den svarte "gjennomsiktige" glassruten som av og på knappen er på har et bittelite hakk like ved der lufta kommer ut av maskinen.

Putt en kniv opp der og dra forsiktig mot deg selv (utover) mens du løfter opp!

Gjør det samme på den andre siden og voila dekslet er av :yes:

Dere kan jo samtidig bytte ut den møkka goopen som er der med Artic Silver :thumbs:

Grunnen til at jeg vil ha bildet er at jeg skal modde kjøleløsningen til min Asus M6800n til slik som CL50 har. Men jeg har desverre da solgt jeg har solgt min CL50 og kusker ikke eksagt hvordan den så ut!

Dette er 100% ufarlig for folk som har skrudd litt på pc før!

Takker på forhånd :thumbup:

Tar man av den bakplata ser man kun litt av vifta, tar man vekk tastaturet ser man hele vifta og litt av heatpipen.

Men skal man se noe mer, må hele den metaltplata som dekker under tastaturet fjernes, og det var mange skruer som man ikke helt hvet hva holder på. Så lykke til den som skal operere pcen sin ;)

Lenke til kommentar
Tar man av den bakplata ser man kun litt av vifta, tar man vekk tastaturet ser man hele vifta og litt av heatpipen.

Høres ut som du har skrudd den opp før du også ja :thumbup:

Da vet du jo hvor lett dette er det, så hadde jeg satt VELDIG pris på om du gadd å ta bilde av heatpipen

Lenke til kommentar

Da vet du jo hvor lett dette er det, så hadde jeg satt VELDIG pris på om du gadd å ta bilde av heatpipen

Nei hadde ikke gjort det før jeg så din oppskrift, og jeg ser kun 3cm av heatpipen men hvet hvordan en slik ser ut, har sett noen bilder på nett før av liknende løsninger.

Men siden min pc kun er 1 uke gammel risikerer jeg ikke garantier osv ved og løsne alt det andre som må til for og se noe som helst. For det er jobare vifta med en 3cm kobber rør sidna som synes. Alt det andre ligger under denne andre metalplaten som dekker under hele tastaturet og store deler av denne bakgre panele, det er denne platen powerknappen er festet i, så den er trolig ikke abre og skru av. Desuten ser jeg alle skurene har slik looktite blå guffe på seg så de vill lett se om man har vært der ved en garatisak senere.

kan du ikke sende en mail til Whitebox, de har sikkert en slik løs kjøler kasnje de har bilder av den også.

Lenke til kommentar

Til de som spurte når den nye modellen kommer(1557) så les litt lengre bak i forumet er alltid kjekt ;) ....

Men de sa den 8.. dette ble utsatt til mandag tirsdag(12-13)

OM den kommer da er jo veldig uvisst når de gir nye datoer hele tiden..

Lenke til kommentar

Et raks søk i goggle fant jeg noen eksempler til deg, ikke av whitebox, men det var jo ikke det du hadde heller.

Tom's Hardware T40

Andtech, 1 dell og IBM

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor jeg får så svak forbindelse på mitt innebygde trådløse G WLAN kort av type Intersil PRISM?

Jeg har en Belkin trådløs router, og når jeg kobler denne sammen med en Dell bærbar med Belkin trådløst G PCMCIA kort får jeg derimot en utmerket nettverksforbindelse.

Går problemet ut på at du stadig vekk mister forbindelsen ?

Prøv å disable IEEE 802.1x . Det har ihvertfall hjulpet flere med disse Intersil PRISM kortene.

Lenke til kommentar

Det er sgxa skjerm på den nye ja...

Selv hadde jeg først bestilt cl50, så den nye 1557 modellen...

Men ved en feil ble cl50 sendt ut samtidlig som bestillinga på 1557 lå inne, så etter en samtale med whitebox gutta endte jeg opp med cl50.

Noe jeg ikke kommer til å angre på :)

Digger mulighet for 2 batterier, noe som 1557 ikke har :/

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Men ved en feil ble cl50 sendt ut samtidlig som bestillinga på 1557 lå inne, så etter en samtale med whitebox gutta endte jeg opp med cl50.

Hvor kan du ha det andre batteriet da?

Lenke til kommentar
Er ingen her som vet om det er mulig å oppgradere radeon 9600 64 mb til radeon 9600 128MB i den nye bærbar??

Jeg har hørt at det er omtrent ingen forskjell på 64mb og 128mb på det kortet.

Men jeg vet ikke om de kan leveres med 128mb heller. Dette er vel noe du eventuelt kanskje kan kjøpe på selv, om det er veldig viktig?

Lenke til kommentar

Det andre batteriet på cl50 bytter du ut med dvdrommen din f.eks.

Det er et såkalt multimedia bay batteri

Lenke til kommentar

Er det det batteriet som står under tilbehør på Whitebox sine sider til Kr1450?

Lenke til kommentar

Er det det batteriet som står under tilbehør på Whitebox sine sider til Kr1450?

Ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...