Gå til innhold

Vurderer salg av Samsung 65" UE65KS7005, og oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hva man som er fair å selge UE65KS7005 for. Kjøpt for 2 år siden. Ny pris var 28 000 når den kom ut, kjøpte den for 18-19 000 på et veldig bra tilbud.

Og hva må man gi for en tv med samme egenskaper og kvalitet idag?

Hva er nytt siden den gangen?

Hva vil være en grei oppgradering hvis jeg får 9-10 000 for min gamle og legger på maks 5 000?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Lurer på hva man som er fair å selge UE65KS7005 for. Kjøpt for 2 år siden. Ny pris var 28 000 når den kom ut, kjøpte den for 18-19 000 på et veldig bra tilbud.

Og hva må man gi for en tv med samme egenskaper og kvalitet idag?

Hva er nytt siden den gangen?

Den ble solgt så rimelig som 11,111,- i juli 2017 gikk så opp til 13,997,-  som den ble solgt for inntil den gikk ut av produksjon. Er nok ikke all verden å få for den, bruksverdien er mye høyere for det er en god tv. Skulle jeg tippe pris vil jeg si 5-6000 max. Flere nyere og bedre skjermer som har vært på tilbud rett under 10,000,-.

Lenke til kommentar

Ville prøvd meg på 9-10k jeg egentlig. KS7005 var en uhemmet bra skjerm fra Samsung, som i bunn og grunn yter veldig likt med dagens generasjon Q6FN (22K). Også enormt bra design og refleksjonsfilm. Sleng med et par bilder av 10/10 score fra Tek.no, og gjerne litt snadder fra Rtings.com (KS8000 het den i USA, KS7000 i Norge). :)

Ser ikke helt hvilke andre skjermer som skulle nærmet seg i 10k-klassen. Tvertimot ville jeg stilt meg spørsmålet om du egentlig får en oppgradering for 15 000 kroner. Det måtte isåfall bli ved å gå ned til 55-tommere, med LG C8. 65-tommer OLED koster som regel vesentlig mer enn 15k. Du kan kanskje håpe på å selge den nå, og finne noe bra på Black Friday. Men det er jo en god stund til enda. 

Skal du ha oppgradering fra Samsung, måtte det bli Q8DN eller Q9FN. De starter på 22k og 30k respektivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.

Spørsmålet er jo om det er verdt å oppgradere, men hvis det fortsatt er en veldig bra skjerm så er det egentlig ikke vits. Jeg syntes bildet er utmerket, en oled hadde nok nådd enda høyere opp ved mørke scener etc, men det kan jeg leve med. Har de nyere tvene raskere og bedre smart tv funksjoner? Syntes LG sin bevegelsesmus virker fantastisk i forhold til Samsung sin, spesielt hvis man skal skrive inn noe i f. Eks søkefelt. Men hvis det er downgrade på mye annet er det ikke viktig.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.

Spørsmålet er jo om det er verdt å oppgradere, men hvis det fortsatt er en veldig bra skjerm så er det egentlig ikke vits. Jeg syntes bildet er utmerket, en oled hadde nok nådd enda høyere opp ved mørke scener etc, men det kan jeg leve med. Har de nyere tvene raskere og bedre smart tv funksjoner? Syntes LG sin bevegelsesmus virker fantastisk i forhold til Samsung sin, spesielt hvis man skal skrive inn noe i f. Eks søkefelt. Men hvis det er downgrade på mye annet er det ikke viktig.

For å si det slik, hvis du synes bildet er utmerket, så er du også en fornøyd forbruker. Da ville jeg heller ventet til MicroLED fra Samsung, eventuelt neste generasjon OLED, som neste store steg. KS7000 gjør noen ting bedre enn OLED, ved at den når opp til nesten 1500 nits lysstyrke på små lysglimt i f. eks. HDR. Til fotball, hadde jeg også foretrukket bevegelsene KS7000 har framfor egen OLED. Har eid begge nemlig. Til film og spill, merker jeg en stor forbedring fra KS7000 til nåværende LG C8. Det er ikke så mye clouding under 4K HDR materiale på KS7000 spør du meg. Hele bildet klarer å forbli ganske sort. Men skyggetonene og dybdefølelsen er en helt annen verden på OLED, og det merker en. :) 

Så til syvende og sist, ja, du vil få en oppgradering om du velger dagens nyeste OLED, eller Q8DN / Q9FN fra Samsung, men om budsjettet ditt er 15k og du vil ha 65-tommer, så vent. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...