Laksebonden Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Har en Suzuki liana 04mod manuell. Fikk problemer med motorlampe etter at bakerste katalysator ble tett.banket ut innmat i denne og monterte igjen.har funket greit siden da men nå har den begynt å fuske og dra ekstremt dårlig(får den ikke over 60 i motbakke) funker greit første 15min men så starter helvete.motorlampe er pga o2 sensor(lambda) har byttet denne men da er problemet der ennå. Selv om koder er slettet og feil lommer ikke igjen.lukter veldig mye bensin og smeller litt i potta når jeg skifter gir. Noen ideer? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Bakerste katalysator, har den 2? Har den 1 eller 2 lambdasonder? Veldig ofte så bytter folk feil sonde. De bytter gjerne sensor 2(kontroll sonden) fordi den er mest kurant å komme til. Prøv å rens luftmassemåleren. Lenke til kommentar
Laksebonden Skrevet 6. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2018 Ikke vært under bilen å sjekket om det er 2 sonder. Men motorlampe ble borte da jeg skiftet den fremste sonden(denne sonden kom fra en 1.3l ignis) usikker på om det spiller noen rolle at lianan har 1.6l.men etterpå gikk den dårlig hele tiden også ved kaldstart. Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Ikke sikkert tomgangen vil funke like bra, men prøvd å koble fra den nye sensoren? Kan også hende at den lamdaen du kjøpte ikke passer til den motoren, eller at ecuen slår seg vrang når den leser av den bakre sensoren nå som det ikke er katalysator lengre. Lenke til kommentar
Laksebonden Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Ingen sonde etter bakre katalysator, men skal under bilen en runde til uka nå. Koblet fra "nye" sonde, ingen forskjell. Mulig en må inn å slette feilkode igjen. Men motorlampe forsvinner når batteriet kobles fra og sonde plugges inn igjen Lenke til kommentar
Laksebonden Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Liten oppdatering. Skiftet lambda, samme problem meeeen da jeg sto framfor bila og ga gass synes jeg at noen sylinder eller flere ikke er helt med,og hver gang vifta slo inn så kvaltes nesten bila på tomgang. Gikk inn i bila og skrudde av flere forbrukere av strøm(vifte, varmeapparat og lys) så gikk tomgangen som vanlig. Fremdeles ikke samme drag i bila ennå men bedre uten forbrukere. Kan det hende at det er noe galt med dynamo/batteri som gjør at bilen ikke får nok strøm? Skal måle i morgen, skal også prøve å koble til en booster og høre om den går rett da. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Ja, om spenningen er for lav så vil du få trøbbel med bla.a. tenningen. Mål med et multimeter på batteripolene, første bud. Lenke til kommentar
Laksebonden Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Ikke noe galt med spenninga, måler 14.4 på polene. Skal skifte alle plugger nå før jeg gir opp. Er selv mekaniker, men det er på diesel og anleggsmaskiner så dette skjønner jeg ingenting av? Lenke til kommentar
Laksebonden Skrevet 15. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2018 Problemet løst?skiftet tennspolene/coilene så gikk hurken som et olja lyn. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 En Liana går vel bare som et olja lyn når den er i fritt fall, men... Toppers at du fant feilen! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå