Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki liana 04 dårlig motorkraft/bruker ekstremt med bensin

Anbefalte innlegg

Har en Suzuki liana 04mod manuell. Fikk problemer med motorlampe etter at bakerste katalysator ble tett.banket ut innmat i denne og monterte igjen.har funket greit siden da men nå har den begynt å fuske og dra ekstremt dårlig(får den ikke over 60 i motbakke) funker greit første 15min men så starter helvete.motorlampe er pga o2 sensor(lambda) har byttet denne men da er problemet der ennå. Selv om koder er slettet og feil lommer ikke igjen.lukter veldig mye bensin og smeller litt i potta når jeg skifter gir. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vært under bilen å sjekket om det er 2 sonder. Men motorlampe ble borte da jeg skiftet den fremste sonden(denne sonden kom fra en 1.3l ignis) usikker på om det spiller noen rolle at lianan har 1.6l.men etterpå gikk den dårlig hele tiden også ved kaldstart.

Lenke til kommentar

Ikke sikkert tomgangen vil funke like bra, men prøvd å koble fra den nye sensoren?

Kan også hende at den lamdaen du kjøpte ikke passer til den motoren, eller at ecuen slår seg vrang når den leser av den bakre sensoren nå som det ikke er katalysator lengre.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering. Skiftet lambda, samme problem meeeen da jeg sto framfor bila og ga gass synes jeg at noen sylinder eller flere ikke er helt med,og hver gang vifta slo inn så kvaltes nesten bila på tomgang. Gikk inn i bila og skrudde av flere forbrukere av strøm(vifte, varmeapparat og lys) så gikk tomgangen som vanlig. Fremdeles ikke samme drag i bila ennå men bedre uten forbrukere. Kan det hende at det er noe galt med dynamo/batteri som gjør at bilen ikke får nok strøm? Skal måle i morgen, skal også prøve å koble til en booster og høre om den går rett da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...