Simen1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Jeg må ha blingset. Nå finner jeg bare to løsninger:-2, -1, 1, 2, 3 Sum: 3og-3, -2, -1, 1, 2 Sum: -3 Brainfart! Nå er jeg nede på bare én løsning, hva blir det neste? Endret 8. oktober 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Tull. Du hintet til at svaret var 3. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Det største måltallet her må da være tre, og et partall antall av tallene må være negative...? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Brainfart! Nå er jeg nede på bare én løsning, hva blir det neste? Det var da enda godt. Jeg lurte fælt når jeg bare fant den ene. Når du postet var jeg sikker på at jeg så flere jeg også, men de funket ikke når jeg faktisk regnet på det. Tror jeg av en eller annen ubevisst grunn tok med 4-tallet også, og da kunne velge hvilke to av 1, 2 og 3 som skulle være negative... Geir Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Brainfart! Nå er jeg nede på bare én løsning, hva blir det neste? Jeg aner en rekke 0 løsninger er neste Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Siden 12=2*2*3=1*1*2*2*3, er det nødt til å være satt sammen av disse tallverdiene. I og med du ikke kan ha to like temperaturer må det være ulike fortegn på en av 1'erne og 2'erne. Siden produktet må være positivt kan ikke 3 ha negativt fortegn, ergo er det kun én løsning her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå