LMH1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Men i tilfeller du får falske produkter f.eks cd\blueray etc eller spill eller mobiler som er gode forfalsket eller penger tviler jeg på paypal vil gjøre noe. Så er vel problemet at selger kan si varen bli borte i posten eller at streik etc er problemet. Selv har jeg aldri prøvd å kreve penger gjennom paypal for jeg mistenker det er nytteløst. Tar ofte langt tid for man vil ikke opprette saker som blir løst før man tar kontakt. Derfor vaskelig å vite. Selger truer nok med hvis man tar kontakt med paypal blir man svartelistet for alltid hos den selgeren. Så en god grunn for å heller ta kontakt med selger. Men de kommer med latelig forslag halv pris etc er god avtale eller ligdene i enkelte tilfeller. Mener jeg skal være hyggelig å godta det da de egentlig ikke er selger skyld. Så hva mener dere? Riktig halv pris eller under det fordi selgene ikke har lært å være ærlige? Men å komme med informasjon og fakta om produkter er umulig. Endret 8. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 *snip* Så du synes man skal unngå å gi (mulige) svindlere dårlig rating fordi de ikke lar deg kjøpe hos de i fremtiden? Ser du ikke ironien i det? Jeg er ikke uenig i at en kan prøve å snakke med selger først men hvis det ikke fører noen vei ganske raskt |tar man det via PayPal. Husker jeg ikke helt feil gir PayPal selgere to uker på å svare for seg. Hvis ikke selgeren gir lyd fra seg eller kommer med et godt svar tilbakebetaler PayPal pengene og kjører et løp videre mot selgeren. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Men problemet selv om selgerne svarer kan de jo si varen er sendt, og de ikke har sporingsnummer. Men særlig å bevise forflaskinger etc er særlig vanskelig, selger kan jo lyve eller nekte for varen er falsk, mistenker også enkelte selger vet at varen de selger er defekt, men de prøver å tjene det de kan. Man har jo ikke informasjonsplikt, men syns det er useriøst de selger ting til lav pris uten å si f.eks PSU er defekt men selger den alikevell, eller den ikke har EU godkjenning kun China export. Som er noe annet. Derfor blir man ofte lurt. Vet en del tilfeller om lyspærer som holder under 500 000 timer. Selger som sier de gir 2 års garanti men umulig å få kontakt med etterpå tilbakebetaling gjelder kun 90 dager. Noen tilfeller sier selgerne de vil sende nye varer men selv etter 90 dager skjer det lite. Husk kina\polen har dårlig økoniomi, så er vel ekstra risiko å kjøpe ting derfra. Men vi vet jo de er jo billigere. Endret 8. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Men problemet selv om selgerne svarer kan de jo si varen er sendt, og de ikke har sporingsnummer. ... ... ... Husk Kina\polen har dårlig økoniomi, så er vel ekstra risiko å kjøpe ting derfra. Det er selgers ansvar å kunne dokumentere om en vare er sendt eller ikke. Hvis de ikke kan dokumentere dette er det som om de ikke har sendt den og følgelig prøvd å svindle deg. Med unntak av at det stort sett tar en del lenger tid å få tilsendt en vare fra Kina har jeg svært sjeldent hatt problemer med forsendelser derfra. Som du er inne på er det billige varer og de få gangene det har drøyd veldig før jeg har fått noe har selger tilbudt seg å sende ny. Lenke til kommentar
shim Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Enten postoppkrav eller at de sender meg beløpet før jeg sender av sted. Edit: burde ringe noen bjeller når de vil ha betaling over paypal fremfor feks vipps. Postoppkrav er heller ingen sikkerhet da man ikke vet hva som er i pakken. Lest mange tilfeller om folk som har kjøpt varer for flere tusen kr og endt opp med å få en pakke med nudler. Så uansett betslingsform er man aldri helt sikker. 2 Lenke til kommentar
shim Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Beløpet ble trekt i dag, så da får jeg fylle ut skjemaet jeg fikk av banken så ordner de resten. Kunne ta så mye som 30 dager, men er helt klart verdt det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Enkleste måten å ikke bli svindlet på, er å ikke handle/betale brukt på nett Finnes nok av varer i nærheten av folk, som de kan betale ved henting Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Selv tviler jeg på paypal er lette å ha med å gjøre i slike saker. De vil prøve å løse problemet men å tro man får pengene tilbake hvis de er først utbetalt og overført til selger må man tro om igjen. De prøver vel heller å mekle tror jeg. Hvorfor synser du om så mye i så mange tråder? Altså, synsing er greit nok det, men til de grader tøysete synsing? 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) For noe tøv. Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Intet nytt under solen, altså. Endret 8. oktober 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Postoppkrav er heller ingen sikkerhet da man ikke vet hva som er i pakken. Lest mange tilfeller om folk som har kjøpt varer for flere tusen kr og endt opp med å få en pakke med nudler. Så uansett betslingsform er man aldri helt sikker. Jeg åpner pakken før den blir utlevert, nettopp pga det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 hva hjelper det å gjøre det? Ofte har ikke posten tid å være vitne til å sjekke innholdet og så er det heller ikke posten sitt problem. Er enig det er jo vanskelig å bevise annet at hvorfor skulle man tulle eller lyve om slikt kun for å tjene litt penger? Uansett vet du ikke om skjermkortet eller enheten er defekt, må du ta med pcen på postkontoret også? 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Jeg åpner pakken før den blir utlevert, nettopp pga det. hva hjelper det å gjøre det? Vel da ser jeg om jeg får det jeg har betalt for, før jeg faktisk betaler. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg åpner pakken før den blir utlevert, nettopp pga det. Fin løsning dersom posten tillater det. Etter hva jeg har forstått er det ikke etter regelboka å la noen åpne ei pakke før den er utlevert. Lenke til kommentar
shim Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 Fin løsning dersom posten tillater det. Etter hva jeg har forstått er det ikke etter regelboka å la noen åpne ei pakke før den er utlevert. Det hadde vært veldig kjekt om man fikk lov til dette ja, men som du er inne på er ikke dette egentlig tillatt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Fin løsning dersom posten tillater det. Etter hva jeg har forstått er det ikke etter regelboka å la noen åpne ei pakke før den er utlevert.Nei er nok ikke det. Tidligere kollegaer så da går det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå