caddizzie Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har en far som blir 60 neste uke. Han er alkoholiker, har ikke førerkort, ingen fritidsinteresser, trenger ingenting i leiligheten og er ikke sosial. Hva skal jeg finne på til gave? Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 1 års forbruk av antabus kanskje? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Gavekort til nærmeste storsenter? "Ditt gavekort kan benyttes i alle butikkene, bortsett fra Vinmonopolet." Endret 4. oktober 2018 av Theo343 1 Lenke til kommentar
caddizzie Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Gavekort til nærmeste storsenter? "Ditt gavekort kan benyttes i alle butikkene, bortsett fra Vinmonopolet." Haha, godt forslag, men han kommer seg ikke dit, og jeg har i allefall ikke tenkt til å kjøre han nærmere polet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Er ikke alle storsentre som har pol, men tok med kommentaren for sikkerhetsskyld. Tenkte mer "bli ny dag" med en time hos frisøren, en tur innom dressmann og en koselig time på kafe etterpå? Ofte er det slik at gamle setter mer pris på din tid. "Vi har en date far, og her er innholdet i gavekortet" Endret 4. oktober 2018 av Theo343 2 Lenke til kommentar
caddizzie Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 1 års forbruk av antabus kanskje? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 En alkoholiker som ikke har sluttet, eller forsøkt å slutte blir vel uansett glad i å få alkohol. Om personen har dårlig råd, så kan han alltids selge gaver for å så kjøpe alkohol for det. (Det om det er slik at man absolutt ikke ønsker at personen skal få alkohol.) Om det er slik at faren din fremdeles drikker, så kan det iallefall bli en litt slitsom bursdag for ham om han får alkoholnekt på sin egen bursdag... Så jeg tenker kanskje at en opplevelse som ikke kan byttes tilbake til penger hadde vært en fin gave.. En utflukt av noe slag kanskje, hvor han også får lov til å være seg selv, og ikke bli uglesett og stemplet for å være syk. (Alkoholiker) 4 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Man gir ikke alkohol i gave til en alkoholiker. Blir som å gi en pakke sigg til en lungekreftpasient. 4 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Hva slags alkoholiker? Snakker vi «velfungerende men drikker opp lønna og ødelegger helsa» eller «gutta i parken som er full før lunch og lukter urin»? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Finnes vel en million ting å kjøpe? Lager han mat selv? Kanskje en ny steikepanne eller noe nytt kjøkkenutstyr? Nye sko? Klær. Kanskje et bilde å ha på veggen. Blomst. Sokker, dressmann. Hvis han har gammel tv, kanskje spleise med andre på ny tv. Dab-radio, anbefaler den brune og hvite de har på Clas Ohlson. Der har de jo også en milliard forskjellige saker. Cd'er av konserter (rock?) og dvd-spiller. Høyttaleranlegg (hvis han ikke har naboer ^^). Endret 4. oktober 2018 av Taurean 3 Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 God flaske med whiskey! Lenke til kommentar
caddizzie Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Hva slags alkoholiker? Snakker vi «velfungerende men drikker opp lønna og ødelegger helsa» eller «gutta i parken som er full før lunch og lukter urin»? Her snakker vi det første, ja. Han har innsett at han er alkoholiker, men ønsker ikke å slutte. Jeg vil helst ikke dra til han på bursdagen, men gjør det av pliktfølelse. Resten av familien holder jeg utenfor Finnes vel en million ting å kjøpe? Lager han mat selv? Kanskje en ny steikepanne eller noe nytt kjøkkenutstyr? Nye sko? Klær. Kanskje et bilde å ha på veggen. Blomst. Sokker, dressmann. Hvis han har gammel tv, kanskje spleise med andre på ny tv. Dab-radio, anbefaler den brune og hvite de har på Clas Ohlson. Der har de jo også en milliard forskjellige saker. Cd'er av konserter (rock?) og dvd-spiller. Høyttaleranlegg (hvis han ikke har naboer ^^). Takk for tipset, en DAB-radio har han selvsagt ikke summa seg til å kjøpe :-D Endret 4. oktober 2018 av Countryman Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Takk for tipset, en DAB-radio har han selvsagt ikke summa seg til å kjøpe :-D Hvorfor skal du belønne hannes leve måte? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Vit at du uansett gleder en gammel manns hjerte. 6 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Gi ham en klem, si du er stolt av ham som pappa og glad for at han er din. Lenke til kommentar
caddizzie Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Gi ham en klem, si du er stolt av ham som pappa og glad for at han er din. Det er stygt å lyve Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Her snakker vi det første, ja. Han har innsett at han er alkoholiker, men ønsker ikke å slutte. Jeg vil helst ikke dra til han på bursdagen, men gjør det av pliktfølelse. Resten av familien holder jeg utenfor Da hadde jeg gått for noe «sentimentalt» (bilde av du og han fra 20 år tilbake, noe innen mat, noe innen kultur) eller noe nyttig (klær, kjøkkenutstyr, etc.) også dukket opp litt tidlig og dratt før han blir (for) full 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det er bra gjort av deg. Det er alltid en grunn til at folk velger en slik vei. Å kjøpe alkohol føler jeg blir feil, men folk gjør som de vil. Den brune og hvite dab-radioen på Clas Ohlson var på tilbud i sommer for 750 kr. Håper du er like heldig nå. Plugga i 5 forskjellige og det er den jeg mener har best kvalitet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå