kla3torsk1 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Mini Copper er faktisk en overraskende god bil på vinterføre(hvertfall den jeg fikk som leiebil på Bilia) Den hadde ganske smale Hakkapellita S piggfrie dekk, lett bil, med god vektfordeling er helt konge på vinteren! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg har en forhjulsdrevet Mini-cooper. Har flyttet opp en bratt bakke som pakkes med snø om vinteren og vil ha best mulige egenskaper med tanke på å komme opp denne bakken. Alternativene er som følger: 225/40-18 piggfrie, eller 195/55-17 piggdekk. Begge deler skal ha fordeler og ulemper, men det viktigste for meg er å komme opp denne bakken. What would you do? https://www.dinside.no/motor/derfor-kan-det-vaere-smart-a-velge-smalere-dekk-om-vinteren/70410205 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Den artikkelen er helt på dinside-nivå. De tror åpenbart at felgens diameter har noe med dekkets bredde å gjøre, de mener 195mm brede dekk er svært smale mens 225mm brede dekk er veldig brede.. Det er testet med kun en konkret dekktype, ADAC sier selv at det er større forskjell mellom ulike dekk enn det er mellom de ulike dimensjonene av samme dekk som de har testet. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 At det er større forskjell mellom ulike dekk enn betydningen av bredde betyr ikke at ikke bredde vil ha betydning. Noe artikkelen også sier. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå