Redaksjonen. Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Norge er med i Nato-samarbeid: Skal utvikle ubemannede fartøy for å jakte miner og ubåter Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Er det eg som mangler litt forståelse; eller er dette litt utdatert strategi (bygger på gamel krigsform) Ønsker vi ikke først og fremst misilbærere som kan operere både til lands og vann’s for å ha en høg mobilitet. Og hva med å kunne operere med samme temperatur som omgivnadene. Å rydde miner kan man gjøre etterpå...., Hallo ! Hva med å selge Vålerenga, Brann og Rosenborg til Russen som liker sirkus og Jeltsin (et Vodka merke), Chineserne utgjør jo ingen fare. Endret 7. oktober 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
JM1ORBHF Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Er minelegging fortsatt en gylding millitær taktikk? Det er jo ikke akkurat slik som under WW2 at et minelegging skip kan snike seg inn i en fjord eller havneanlegg under ly av mulm og mørke! Virker på meg som all investeringer i mineleggere og fjernere er borkastet millær kapasitet, noen som har kjennskap til moderne minelegging som kan kommentere? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Er det eg som mangler litt forståelse; eller er dette litt utdatert strategi (bygger på gamel krigsform) Ønsker vi ikke først og fremst misilbærere som kan operere både til lands og vann’s for å ha en høg mobilitet. Og hva med å kunne operere med samme temperatur som omgivnadene. Å rydde miner kan man gjøre etterpå...., Hallo ! Hva med å selge Vålerenga, Brann og Rosenborg til Russen som liker sirkus og Jeltsin (et Vodka merke), Chineserne utgjør jo ingen fare. Hva er det som er utdatert med å jakte ubåter? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Er det eg som mangler litt forståelse; eller er dette litt utdatert strategi (bygger på gamel krigsform) Ønsker vi ikke først og fremst misilbærere som kan operere både til lands og vann’s for å ha en høg mobilitet. Og hva med å kunne operere med samme temperatur som omgivnadene. Å rydde miner kan man gjøre etterpå...., Hallo ! Hva med å selge Vålerenga, Brann og Rosenborg til Russen som liker sirkus og Jeltsin (et Vodka merke), Chineserne utgjør jo ingen fare. Hva er det som er utdatert med å jakte ubåter? Man må da gjerne jakte ubåter, eller dra på harejakt med Forsvarets ATV eller landsted båt. Saken er den at minelegging er betre.Er der ikke plassert hydrogenbomber i dei 100 mest strategiske byer har ikke forsvarsmaktene gjort jobben sin. Endret 7. oktober 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det er jo ikke akkurat slik som under WW2 at et minelegging skip kan snike seg inn i en fjord eller havneanlegg under ly av mulm og mørke! Virker på meg som all investeringer i mineleggere og fjernere er borkastet millær kapasitet, noen som har kjennskap til moderne minelegging som kan kommentere? -------------------------------------------- Russerne øver ikke på å minelegge norskekysten med båt. De planlegger å minelegge fra fly. Derfor alle de "meningsløse" krenkingene der de flyr nedover langs norskekysten. En minelagt kyst fra trondheim og oppover gjør det umulig å frakte alliert materiell sjøveien nordover. Minesveiping er derfor virkelig hot ift russerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå