Gå til innhold

NATO-land beskylder Russland for hackerangrep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo, igjen, om e-tjenestenes svar til Nato kommer fra levra, eller er de styrt gjennom avtaler, å komme til avtale om et felles svar til General-sekretæren...

Om USA sier, om dere gjør sånn, så vil Tyskland og spesiellt England få særavtaler når det gjelder oversjøisk handel...

...Så vil det komme en ordre til øverste hold å holde inne med beviser. -De blir stemplet statshemmelig, og må offentligjøres om ridligst 70 år...

...Hva kan pøblen gjøre... Kun konspirere, vel. Jeg melder meg frivillig som førstekandidat.

Lenke til kommentar

– Russland må slutte med denne uforsvarlige oppførselen, sier Stoltenberg, som legger til at NATO vil svare ved å styrke sitt cyberforsvar-angrep.

Riktig. Cyberforsvar er å ta i mot dritt, og passivt bli bedre. -Å hakke tilbake er de facto angrep.

Man kan godt sikre systemer, kontinuerlig, uten å hakke.

Oops, der var et hull. -Sikre.

IT er ikke et våpenkappløp, nødvendigvis.

Sikre systemene. 1. Prioritet. Hele veien.

Et angrep gir jo bare motstanderen mulighet til å øke sikkerheten.

Hadde en mulighet en gang i tia til å lage ravage i et banksystem. Var dum, tenkte næh, den må ligge på lur... ...14 dager senere ble en idiot fanget. Han satt hjemme på egen IP-adresse...

...Jeg sitter med facepalm. Bare fordi man har muligheten til å kjøre i 200 i en 50-sone... ...Man gjør det ikke. Med mindre man har røvet et pengevekslingsbyrå og skutt et par statstjenestemenn. -Men det gjør man bare ikke i dag. Stopp. Tenk. Tenk en gang mer.

At noen røvede Loomis i Danmark en uke etter at jeh og en kompis tilfeldig snakka om hvordan man skal gjøre det er super-irriterende. 70mil, og de er ikke fanget ennå. *sigh*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...