Gå til innhold

Solgte mobil som etter salg har vært innlogget på min google og nå har noen opprettet kundeforhold med min gmail

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Denne mobilen sto som innlogget på min google konto i dag når jeg begynte å forandre passord, jeg logget den ut selvsagt når jeg fant det ut men hvor fucked er jeg? Personen har opprettet kundeforhold i en bedrift som heter "Kohls" under et annet navn men fikk bekreftelsesmail sendt til min gmail. Er ikke sikker på om det er personen som kjøpte mobilen som har gjort det for hen brukte et annet navn.

Firmaet er et slags frakt og kreditt og handelsfirma.

Nå er jeg redd at noen bruker mitt kredittkort koblet til google kontoen eller oppretter kreditt i mitt navn.

:(

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor vanlig er navnet/mailadressen din? Er du overbevist om at det ikke er snakk om en enkel skrivefeil, altså noen har skrevet ola.andersen istedet for ola.andresen?

Uansett, det er navnet som binder i en avtale, ikke epostadressen. Du er ikke forpliktet til noe selv om din epost blir brukt i opprettelse av en konto, epostadresse er jo ikke konfidensiell info.

Har personen registrert telefon/adresse også på kundeforholdet så kan du jo ringe for å få dette oppklart. 

Har noen misbrukt kontoen til å kjøpe ting i google play e.l. med et kort knyttet til kontoen?

Lenke til kommentar

Haaaah, nå har jeg endret passordet til denne fyren og logget meg inn for å se om han har gjort noen kjøp... :D

Jeg har et helt annet navn enn denne fyren, så nei ingen plausible skrivefeil.

Kundeservice er veldig utilgjengelig.

Jeg sletter kortet mitt fra google.

Kan ikke se at det er utført noen kjøp på kontoen.

Selskapet holder til i Illinois i USA...

Finner ikke noen kontaktinfo.

Hva mener dere, skal jeg slette kontoen til fyren eller holde den åpen som bevis?

Og der har jeg slettet kredittkortet mitt fra google.

Endret av aklla
Flettet sammen 5 innlegg skrevet på 15 minutter
Lenke til kommentar

tofaktor allerede aktivert.

Alle devicer er kastet ut.

Websiden er en karusell, finnes ingen kontaktinfo til siden men det refereres til google som om google er morselskap.

Jeg klarer heller ikke finne noen måte å slette kontoen på.

Redigert: fant til slutt et telefonnummer til USA og personen på kundeservice skulle åpne en sak på det. Denne fyren var visst registrert med maaaaange e-post adresser.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Du bør kanskje sjekke det du har av IT-utstyr - hvis noen faktisk har logget inn på google-kontoen din, har de fått passordet et sted. Da må du vurdere om du kan ha virus/malware på en annen mobil/PC/etc som har avslørt dette.

Edith: med mindre passordet du hadde var veldig enkelt å gjette for hvem som helst da.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg logget av kontoene og kjørte factory reset på mobilen før jeg sendte den.

Jeg tviler på det har noe med tlf salget å gjøre.

Dersom du bruker samme passord (som til google kontoen) flere steder tipper jeg det er lekket fra et av disse andre stedene. Hackere vil alltid prøve google innlogging dersom de, fra et eller annet sted, får tak i passordet til en konto med en registrert gmail adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...