hobb Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 han her forklarer hvorfor nye star wars suger https://www.youtube.com/watch?v=tNoMQSvNAWE. glemte å legge til denne https://www.youtube.com/watch?v=5ECwhB21Pnk Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Jeg er ingen Star Wars fan så jeg bryr meg egentlig lite om hvordan karakterene er i de nye filmene i forhold til de gamle. Men de nye filmene virker å være temmelig dårlige uansett. Her er en rask forklaring på hvorfor mange ser på de nye filemen som søppel: Edit: hibb kom meg i forkjøpet. Uansett så er det en haug med YouTube videoer der fans forklarer hvorfor alle filemene etter de tre første suger. Endret 4. oktober 2018 av FrihetensRegn 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Han her, han der, etc. Klarer ikke folk å danne sine egne meninger lengre? Om man bare skal danne meninger basert på det andre sier, så kommer man ikke langt. 1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg er ingen Star Wars fan så jeg bryr meg egentlig lite om hvordan karakterene er i de nye filmene i forhold til de gamle. Men de nye filmene virker å være temmelig dårlige uansett. Her er en rask forklaring på hvorfor mange ser på de nye filemen som søppel: https://youtu.be/5ECwhB21Pnk Edit: hibb kom meg i forkjøpet. Uansett så er det en haug med YouTube videoer der fans forklarer hvorfor alle filemene etter de tre første suger. Holy smoke for en trist fyr. Kanskje på tide å få en hobby. Det er en film. Var den underholdende eller ei? Trenger ikke en over 20 minutters analyse om hvorfor den var sånn eller sånn. Lurer på hvor mye tid han har kastet bort på dette. 1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 [quote name='Mac_34' timestamp='1538647851' Det er venstresiden selv som bidrar til destabiliseringen via splittende politikk og journalistikk, IKKE Russland. Hadde ikke USA-dekningen til NRK, TV2, VG og co vært så ensidig og misvisende, så ville dette ha vært åpenbart for alle her. Ettersom det store flertallet av norske journalister er venstrefolk, så blir fakta og nyhetssaker systematisk silt ut også her i Norge, slik at republikanerne/konservative fremstår mest mulig negativt, og demokratene/venstresiden mest mulig positivt. Hverken venstre- eller høyresiden sitter på fakta her. Polariseringen i samfunnet generelt og politikken spesielt er en skapt virkelighet som ikke gjenspeiler det som skjer i verden i dag. Det er dessverre slik at for å få en best mulig politisk styring så må man hente elementer fra begge sider og være åpen for at selv den politikken som kan føles ubehagelig og vanskelig å forholde seg til, kan inneholde sannhet. Mens venstresiden og høyresiden maser om hvem som har rett kan sentrum ha løsningen med elementer fra begge sider. 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Kanskje jeg ikke er far left da.Kansje de som kritiserer filmen ikke er alt-right da... Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Kansje de som kritiserer filmen ikke er alt-right da... Kommer jo helt an på hva de kritiserer den for Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg er ingen Star Wars fan så jeg bryr meg egentlig lite om hvordan karakterene er i de nye filmene i forhold til de gamle. Men de nye filmene virker å være temmelig dårlige uansett. Her er en rask forklaring på hvorfor mange ser på de nye filemen som søppel: Edit: hibb kom meg i forkjøpet. Uansett så er det en haug med YouTube videoer der fans forklarer hvorfor alle filemene etter de tre første suger. Du bryr deg ikke om Star Wars, og har ikke engang sett dem? Men det plager deg at det er en film for SJWs? Uten å ha sett den? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Vi kan godt begge beskylde hverandre for å falle for propaganda, for jeg ville jo sagt det samme når du påstår at de argumenterer for åpne landegrenser med ubegrenset innvandring og lovløse byer. Har du noen som helst fornuftig kilde på at det er politikken de følger? Har du kilde på partiprogrammet deres der de ønsker dette? For hvis de faktisk gjør det tror jeg neppe noen vil støtte dem, selv ikke de som ønsker seg Bernie Sanders. Politikken er den nye religionen. En brilliant måte å holde folk i sjakk på. Høyreradikale, venstreradikale ... de marginale grupperingene har plutselig fått "lov" til å sette dagsorden. Lurer på hvem som tjener på det? Ikke folk flest i alle fall. 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det tyder på at det er en del russiske bots her på forumet 2 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det tyder på at det er en del russiske bots her på forumet Что вы имеете в виду? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det tyder på at det er en del russiske bots her på forumet Cyka blyat. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Politikken er den nye religionen. En brilliant måte å holde folk i sjakk på. Høyreradikale, venstreradikale ... de marginale grupperingene har plutselig fått "lov" til å sette dagsorden. Lurer på hvem som tjener på det? Ikke folk flest i alle fall. Russland 2 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Media kan gi et skjevt og fordreid bilde av virkeligheten. De lever av sensasjoner og uvanlige hendelser, for det er det som selger. I virkeligheten er samfunnet trygt og stabilt. Veiene er åpne, det er mat i butikkene, nettbanken fungerer, universitetene tar inn nye studenter på høsten, presidenten eller regjeringen legger frem lovforslag osv. Våre vestlige samfunn er godt organisert og forutsigbare.USA er ikke splittet og demokratiet er ikke truet. Hvis Trump taper valget om to år, vil han gi fra seg makten. Men tilbake til Star Wars. Det kan godt være at Hollywood selskapene lager filmer på en måte som skal tilfredsstille venstredreide journalister og anmeldere. Hvis filmene er politisk korrekte, får de kanskje mer sannsynlig gode kritikker. Det er en endring som har skjedd de siste årene. Tidligere fantes det mer orginalitet og kreativitet. Nå synes det å være veldig trangt og lavt under taket hos forlag og flmselskap. 5 Lenke til kommentar
Omnichron Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Tja, kan godt være enig i flere av punktene dine, men de andre Star Wars filmene er også politisk møl, og om man ser på dem med like kritiske øyne som man ser på de nye filmene, er det utrolig mye rart og regelrett idiotisk i dem også. En trakt som kan ødelegge hele dødstjerna, bamser med steinalderteknologi som klarer å beseire stormtropper som er lagd for kamp (og klarer å bomme på alt de skyter på). For å si det sånn, Star Wars handler om å gi slipp på logikk og heller prøve å leve seg inn i en setting. Klarer man det så er filmene bra, om man ikke klarer det er filmene makkverk. 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Tja, kan godt være enig i flere av punktene dine, men de andre Star Wars filmene er også politisk møl, og om man ser på dem med like kritiske øyne som man ser på de nye filmene, er det utrolig mye rart og regelrett idiotisk i dem også. En trakt som kan ødelegge hele dødstjerna, bamser med steinalderteknologi som klarer å beseire stormtropper som er lagd for kamp (og klarer å bomme på alt de skyter på). For å si det sånn, Star Wars handler om å gi slipp på logikk og heller prøve å leve seg inn i en setting. Klarer man det så er filmene bra, om man ikke klarer det er filmene makkverk. Star Wars er eventyrfilmer. Men det finnes stor forskjell på de tre første og resten. Etter min mening er de tre første veldig bra, de tre neste middelmådige, resten dårlige (regner med Solo-filmen). Det har med intrige, karakterer, filmspråk, stemning, musikk å gjøre. Forskjellen er nok George Lucas, som på 70 og 80 tallet var en dyktig eventyrforteller. 1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Star Wars handler om å gi slipp på logikk og heller prøve å leve seg inn i en setting. Klarer man det så er filmene bra, om man ikke klarer det er filmene makkverk. Så enkelt kan det sies. Men så er det vel også slik at tidene har forandret seg. Endel av kritikken av de nyere filmene har vel litt med hva folk følte når de så de opprinnelige tre. Men man må jo også ta med seg at ingenting er det samme lenger. Den gangene var det ikke bøttevis av streamingtjenester og tilgjengelig innhold. Det var stort når de filmene kom på kino. Når kom det sist en film som hadde samme impact som de opprinnelige tre? Ringenes Herre? Harry Potter? Ikke vet jeg, men det begynner å bli en stund siden. Vi er nok endel mer blaserte enn vi var og når nerder sitter på Youtube og lager 20 minutters innslag om hvor mye en film stinker, så har vi nok litt for mye fritid også Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Så enkelt kan det sies. Men så er det vel også slik at tidene har forandret seg. Endel av kritikken av de nyere filmene har vel litt med hva folk følte når de så de opprinnelige tre. Men man må jo også ta med seg at ingenting er det samme lenger. Den gangene var det ikke bøttevis av streamingtjenester og tilgjengelig innhold. Det var stort når de filmene kom på kino. Når kom det sist en film som hadde samme impact som de opprinnelige tre? Ringenes Herre? Harry Potter? Ikke vet jeg, men det begynner å bli en stund siden. Vi er nok endel mer blaserte enn vi var og når nerder sitter på Youtube og lager 20 minutters innslag om hvor mye en film stinker, så har vi nok litt for mye fritid også Det er ikke det som er saken. Hollywood er ikke lenger i stand til å lage gode eventyrfilmer. Noen perioder er bedre enn andre. De siste 15 årene har vært en nedgangsperiode, rent kunstnerisk sett. Når det en sjelden gang kommer en god eventyrfilm, viser det seg gjerne at det er folk fra New Zeland eller Australia som står bak. Man vet på forhånd at Star Wars vil bli dårlig. Men barn og tenåringer liker gjerne filmene, for de er ikke så kresne og de har heller ikke så mange eldre filmer å sammenligne med. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Så enkelt kan det sies. Men så er det vel også slik at tidene har forandret seg. Endel av kritikken av de nyere filmene har vel litt med hva folk følte når de så de opprinnelige tre. Men man må jo også ta med seg at ingenting er det samme lenger. Den gangene var det ikke bøttevis av streamingtjenester og tilgjengelig innhold. Det var stort når de filmene kom på kino. Når kom det sist en film som hadde samme impact som de opprinnelige tre? Ringenes Herre? Harry Potter? Ikke vet jeg, men det begynner å bli en stund siden. Vi er nok endel mer blaserte enn vi var og når nerder sitter på Youtube og lager 20 minutters innslag om hvor mye en film stinker, så har vi nok litt for mye fritid også Det er ikke det som er saken. Hollywood er ikke lenger i stand til å lage gode eventyrfilmer. Noen perioder er bedre enn andre. De siste 15 årene har vært en nedgangsperiode, rent kunstnerisk sett. Når det en sjelden gang kommer en god eventyrfilm, viser det seg gjerne at det er folk fra New Zeland eller Australia som står bak. Man vet på forhånd at Star Wars vil bli dårlig.Men barn og tenåringer liker gjerne filmene, for de er ikke så kresne og de har heller ikke så mange eldre filmer å sammenligne med. Et problem er de stadig større logiske bristene i handlingen. I det minste måtte protagonisten tidligere igjennom en forvandlingsprosess og dannelsesreise for å bli "helten". Nå kan hovedpersonen bare plukke opp en lyssabel fra bakken, og plutselig er de en ekspert som kan sloss med de største skurkene. Det må i hvert fall være et hint av en indre logikk i handlingsuniverset, for at folk skal kunne leve seg skikkelig inn i en film - selv om det sci-fi eller fantasy. Endret 4. oktober 2018 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Helt enig, men mye av dette handler om at Hollywood skal "preke", moralisere (såkalt "virtue signalling") og tvinge en politisk og sosial agenda igjennom sine filmer - på bekostning av handling, innlevelse og kvaliteten på manus. Dette minner litt om de kristne-konservative på 80-tallet, som skulle presse igjennom sin agenda innenfor deler av populærkulturen. Dette vi ser nå er imidlertid enda mer splittende og kontra-produktivt. En annen ting er de stadig større logiske bristene i handlingen. I det minste før måtte protagonisten igjennom en forvandlingsprosess og dannelsesreise for å bli "helten". Nå kan hovedpersonen bare plukke opp en lyssabel fra bakken, og plutselig er de en ekspert som kan sloss med de største skurkene. Det må i det minste være et hint av en indre logikk i handlingsuniverset, for at folk skal kunne leve seg skikkelig inn i en film - selv om det sci-fi eller fantasy. Den tradisjonelle fortellermåten ble jo tidligere bare kalt "Hollywood-modellen". Men nå har Hollywood forlatt denne komposisjonen, og erstattet det med noe som ikke fungerer så godt. Hollywood trenger nok konkurranse utenfra. Men det finnes ingen konkurranse. Det er bare de store Hollywoodselskapene som konkurrer seg imellom. Det er kanskje ikke nok i det lange løp. Det ender med stagnasjon og manglende utvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå