Gå til innhold

Ny epost sprer bekymring – flere nordmenn lurt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har fått to slike, en fra Vietnam og en fra Bangladesh.

Bangladesh avsender er en rein spam fabrikk. Vietnam kom fra en mailservere hos en vanlig ISP, jeg ga dem tidspunkt og IP og ba dem sjekke opp noden.

Lenke til kommentar

Så har’em sitti og onanert litt. Ingen grunn til å gå i selvsving.

Betale opp til 11.000 for å nappe i loffen? Haha.

Burde da ikke ta seg selv så selvhøytidelig.

Får man moralske komplekser på grunn av religion, bør man kutte ut troen og den dårlige anger som medfølger. Frigjør sinnet, og lek med skinnet.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en liten håndfull varianter av denne, men interessant nok har de bare blitt levert til [email protected] der $mailinglist er navnet på en mailingliste i et av domenene jeg er med å administrere på privaten. Det blir jo ekstra underholdende å lese i den konteksten.

Men med diverse spamspising inkludert grålisting og greytrapping ut mot verden har vi såvidt jeg har registrert unngått at disse meldingene har blitt levert til normale mailbokser. (om de konkrete metodene er interessante, så er f eks bloggen min ikke veldig vanskelig å finne).

Lenke til kommentar

Jeg har fått to slike, en fra Vietnam og en fra Bangladesh.

Bangladesh avsender er en rein spam fabrikk. Vietnam kom fra en mailservere hos en vanlig ISP, jeg ga dem tidspunkt og IP og ba dem sjekke opp noden.

Jeg har et annet problem. Takk, danske ‘NAV’, som insisterte på at jeg skulle legge ut CV og full pakke, med telefonnummer på et system som lekker/lakk mer en spaghetti-sila mi.

Nå får jeg nesten daglig telefoner fra ‘Microsoft Support’ i Bangradersh om at jeg har virus, og de vil at jeg skal logge inn med teamviewer og gi dem full kontroll. Noen dager er jeg i godt humør og har tid til å lage litt jævelskap med dem, men det er irriterende for det meste. Blokkerer jo numra fortløpende, men det er et utrolig system de har satt opp.

Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem. Takk, danske ‘NAV’, som insisterte på at jeg skulle legge ut CV og full pakke, med telefonnummer på et system som lekker/lakk mer en spaghetti-sila mi.

Nå får jeg nesten daglig telefoner fra ‘Microsoft Support’ i Bangradersh om at jeg har virus, og de vil at jeg skal logge inn med teamviewer og gi dem full kontroll. Noen dager er jeg i godt humør og har tid til å lage litt jævelskap med dem, men det er irriterende for det meste. Blokkerer jo numra fortløpende, men det er et utrolig system de har satt opp.

Denne karen var også plaget, men der måtte de som gikk på limepinnen ringe tilbake til et bestemt nummer. Han DOS'et dem via telefon. :)   https://www.liveleak.com/view?i=2a2_1498466689

Lenke til kommentar

Nå får jeg nesten daglig telefoner fra ‘Microsoft Support’ i Bangradersh om at jeg har virus, og de vil at jeg skal logge inn med teamviewer og gi dem full kontroll. 

Det kan godt hende at danskene lakk både det ene og det andre, men vit at det ikke er derfor du får telefoner fra "Microsoft Support". Jeg får slike samtaler minst månedlig, det samme gjør mamma og bestemor og alle på jobben og sannsynligvis hele den norske befolkning nå. 

Det er vanskelig å være kreativ og morsom når de ringer og vekker meg i middagsluren. 

- Hello sir, I am carling from Microsoft Technical Support about...

- No, you're not. 

- You are right sir, I am carling from Pakistan...

Neste gang jeg har tid, skal jeg forsøke gjøre en hyggelig samtale ut av det. Kanskje spørre om morra vet hva de jobber med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...