HaKj Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Hei Jeg bruker denne spørringen for å hente arrangementer som skjer denne uken fra en tabell i Mysql: select dato as dato2, DATE_FORMAT(dato, '%W %e') dato, klokke, tm.motetype as motetype, lcase(tm.motetype) as motetypelcase, taler, sanger, og.navn as organisasjon, id from hoved h left join typemote tm on h.type = tm.typeid left join organisasjon og on h.organisasjon = og.orgid WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK( DATE_ADD( NOW(), INTERVAL 2 day),1) order by dato2, klokke Dette fungere fint, men jeg ønsker også å hente kun de arrangementer som skjer på søndag denne uken. Kan dere hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Dette ser veldig ut som en skole oppgave, så istedenfor å gi deg svaret skal jeg peke deg i riktig regning =) Du må endre spørringen din etter "WHERE" og du kan mest sansynlig bruke funksjonen DAYOFWEEK (uten at jeg har testet det 100%) Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 Topp Jeg la til dette i slutten av Where-setningen så fungerte det: and dayofweek(dato)=1 Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 Jeg får da ut 4 arrangementer på denne søndagen, finnes det noen funksjon for å velge f.eks nr 2 på listen? Dette er ikke en skoleoppgave slik fjs antydet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå