Gå til innhold

ANNONSE: CRISPR gjør det mulig å sterilisere hunnmygg – og utslette malaria

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der.

Bedre om de fant en måte å kjøre arten ute av stand til å bære med seg viruset.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der.

Er myggen virkelig så viktig da? Jeg mener jeg hørte en gang at den egentlig ikke er så viktig som føde for noen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aheeSuTd

Er myggen virkelig så viktig da? Jeg mener jeg hørte en gang at den egentlig ikke er så viktig som føde for noen.

Noen fuglearter spiser mygg i hopetall og det gjør også flaggermusene. I tillegg er noen mygglarver kannibaler hvis de ikke blir spist av feks vannkalver, fisk, frosk, padder og salamandere.

Lenke til kommentar

Malaria er en parasitt, ikke et virus. Sånn sett kan man si at man må utrydde to arter 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...