An10Bill Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har nettopp installert Windows XP på maskinen min hjemme, og har litt problemer med grafikk-kortet. Hadde på forhånd regnet med diverse trøblete enheter, men disse har funket fint. Grafikkortet hadde jeg derimot regnet som plankekjøring å få til å gå, men slik er det altså ikke. Maskinen starter helt fint, men såsnart jeg forsøker å se på screen-savere så tryner hele PC'en og går i bluescreen og rapporterer feil på nv4_disp eller noe. (Den krasjer også med samme feilmelding med jevne mallomrom ved internetsurfing osv.) Har forsøkt siste drivere fra Nvidia (23.11), Siste drivere fra Gainward og siste drivere fra Windows Update og ingen av disse løser problemet. Derfor antar jeg at det ikke er snakk om noe driverproblem. Kortet funket helt glimrende i Win2000 før jeg re-installerte med XP, men nå går det altså ikke. Jeg har forøvrig flashet BIOS'en ifb. med kjøringen av XP og kjører nå nyeste bios fra Abit (K764 tror jeg den het) - Kan det være noen BIOS-instillinger som er feil (f.eks ifb med AGP-oppsettet eller.... ?? - De gamle BIOS instillingene gikk fløyten ved flashinga, og jeg mener å ha satt det opp slik det var, men kan jo ha glemt noe...) Maskinspec forøvrig er som følger: Abit KT7A/RAID (siste bios, Hpt370 Bios 2.0.919) 3x256MB SDRAM PC133 Gainward Geforce2Pro/450 2xIBM Deskstar 40GB 60GXP disker i RAID0 Athlon 1200 (normal hastighet - ikke oc) +Diverse annet som ikke kan påvirke (lydkort, isdnkort,scanner osv) Noen som har vært borti tilsvarende og vet hva som kan være feil... ?? - Er åpen for forslag :smile: På forhånd takk! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 prøv driver-versjon 21.83 eller tidligere.. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Har lastet ned siste via4-in-1 nå.... Skal være innebygs support for dette i XP så derfor har jeg ikke installert dette, men skal prøve siste 4-1 i kveld etter jobb..... Har også lastet ned en eldre bios som jeg skal prøve, samt div. info vedrørende ustabilitet på geforce2 kort under W2K.... Kan være noe dersom virker. Har testet 21.83 driveren, og feilen er der også, og noen tidligere versjon av denne har jeg ikke... Noen web-adresse hvor man kan finne eldre Nvidia drivere ? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Dette problemet begynner å bli en gjenganger... Som regel er det krasj mellom Gainward's ExpertTool og DirectX 8.1. De klarer rett og slett ikke å jobbe sammen...det er ikke driverene i det hele tatt, heller ikke via4in1 eller noe sånt. Så hvis du har installert ExpertTool, kvitt deg med det med en gang...bare avinstaller hele skiten! Se forøvrig disse trådene: 1 2 3 Prøv dette og lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå