Gå til innhold

Nye dekodere fra Altibox i borettslag + økt hastighet på internet.

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at ny hjemmesentral kostet 2000 kr og var nødvendig når jeg skulle oppgradere fra 80/80 til 150/150 eller mer. Dette hos Viken Fiber (husk at Altibox blir en tjenesteleverandør, mens man har forskjellige selskaper som leverer Altibox-tjenestene på sin infrastruktur - regner med at priser og policy her kan variere).

Nå kunne jeg argumentere for at jeg ikke trengte ny hjemmesentral, noe de sjekket og var enig i; den gamle jeg hadde skulle støtte 150/150 (og mer til). Men da var plutselig prisen likevel 2000 kr for å kunne gå fra 80/80 til 150/150 fordi montør måtte ut og koble meg om i sentral. 

Hvis jeg derimot valgte å kjøpe TV fra dem (Altså Viken Fiber), ville skifte av hjemmesentral og omkobling ikke koste noe.

Høres jo helt latterlig ut, har fått både ny TV boks og ny hjemmesentral tilsendt av viken helt kostnadsfritt.

Antar de har vist deg den nye pakken med TV og 500/500 for 1000kr i mnd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo helt latterlig ut, har fått både ny TV boks og ny hjemmesentral tilsendt av viken helt kostnadsfritt.

Antar de har vist deg den nye pakken med TV og 500/500 for 1000kr i mnd?

Joda, klar over det tilbudet. Og bakgrunnen er naturlig og forståelig nok at de også ønsker å selge inn TV.

Hos mange aktører blir det nok i praksis liten prisforskjell mellom bredbånd vs. bredbånd/tv. Med TV-tjenestene, er det to produkter som ligger til grunnlag for å dekke kostnadene for utbyggingen og drift av nettet. Når færre velger TV-produktet, er det vel ikke noen overraskelse at bredbåndsprisen går opp. Praktisk talt har man jo her en binding av TV og bredbånd hos Viken Fiber, ettersom 500/500 alene er dyrere enn 500/500 kombinert med TV.... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...